c_300_250_16777215_10_images_75411.jpg

ترکمن سسی- هفته دفاع مقدس یادآور بزرگ ترین آزمون انقلاب و یک مدال افتخار بر سینه مردمانی از جنس غیرت و آزادگی است.



هشت سال دفاع‌مقدس، فرصتی بود برای تبلور غیرت و شجاعت مردم عزیز کشورمان و دفاع حق در برابر ظلم و برگ زرینی از حماسه ها و رشادت های مردمی بود که عاشقانه پا در عرصه پیکار نهادند و دشمنان اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی را تحقیر و تمام نقشه های شیطانی آنان را خنثی کردند.

یکی از موضوعات مهمی که نمایانگر وحدت عملی است حضور جوانان و رزمندگان در جبهه های جنگ و در دوران هشت سال دفاع مقدس است.

باروت‌های هشت سال دفاع‌مقدس، بوی رفاقت می‌داد و اراده مردم و جانفشانی جوانان،  برخاسته از عشق و دوستی و همدلی و برخاسته از اخلاص و جوانمردی بود.

هشت سال دفاع مقدس میراث گران بهایی است که توسط تمام مردم سرزمینمان خلق شد.

در دوران دفاع مقدس شیعه و سنی در یک سنگر در کنار هم در برابر دشمن ایستادگی کردند، با هم اسیر شدند، با هم شهید شدند و خونشان به هم آمیخته شد اما  کسی از قومیت یکدیگر خبر نداشت و فقط برای دفاع از خاک وطن پر پر شدند.

اتحاد و همدلي از جايگاه ويژه اي برخوردار است و خداوند متعال در قرآن كريم انسجام و اتحاد را موجب اعتلا و تفرقه را باعث انحطاط مي داند و در آيه 102 سوره آل عمران مي فرمايد: «واعتصموا بحبل الله جميعا ولاتفرقوا» به ريسمان الهي چنگ بزنيد و از تفرقه بپرهيزيد.

ويژگي بارز دوران دفاع مقدس مشاركت همه اقوام و مذاهب براي دفاع از ارزش هاي ديني و ملی بود.

تجربه ارزشمند 8 سال دوران دفاع مقدس و حضور و مشارکت همه اقوام مختلف ایران در آن آزمون بزرگ درس بزرگی برای نسل امروز می تواند باشد که بتوانند از آن دوران الگو پذیری داشته باشد.

اهل سنت استان گلستان به خصوص ترکمن ها در دوران دفاع مقدس وفاداری خود را به نظام مقدس کشورمان ثابت کردند.

وجود بیش از 500 شهید، صدها جانباز، ایثارگر و آزاده سرفراز و تعدادی مفقود جاوید الاثر این مهم را به اثبات می رساند که ترکمن و اهل سنت در دفاع از وطن و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مخلصانه از هرگونه فداکاری دریغ نکردند.

باید عرض کنم که، در ميان شهداي ترکمن دفاع مقدس، روحانيون اهل سنت ترکمن نيز ديده مي شوند. روحاني شهيد “ابوبکر اونق” نمونه اي از مجاهدت هاي روحانيون اهل سنت است.

امروز هر آنچه ما داریم از برکت خون پاک شهدا و تلاش و مجاهدت رزمندگان دیروز است و باید همواره قدردان زحمات و ایثارگری های این عزیزان باشیم و باید فرهنگ معنویت، اخلاق، فداکاری و گذشت که از صفات برجسته رزمندگان در طول دوران دفاع مقدس می باشد را درون جامعه گسترش بدهیم.

همانطور که خداوند متعال در قرآن کریم مردان و زنانی را به عنوان الگو و اسوه معرفی کرده است، جوانان دیروز هم به عنوان رزمندگان دوران دفاع مقدس می توانند الگویی خوب و مهم برای جوانان و دانش آموزان امروز باشند و نسل جوان باید از فرهنگ حاکم بر دوران دفاع مقدس که یک گنج بی‌نهایت است، درس بگیرند و به عنوان یک سرمایه، داشته‌های معنوی آن دوران را برای مسیر زندگی‌شان پس‌انداز کنند.

رستم جرجانی – مدیر مسئول نشریه اقتصاد گلستان

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر