c_300_250_16777215_10_images_75760.jpg

یادداشت: متین نیازی - ابتکار عمل حضرت امام خمینی(ره) در پیوند دو رویکرد متفاوت از ولادت پیامبر عظیم الاشان اسلام(ص) را باید به عنوان نخستین سنگ بنای وحدت در جهان اسلام تلقی نمود.

 

بررسی وضعیت کنونی مسلمانان در جهان اسلام و تبلیغات سوء رسانه های استکباری در نمایش چهره ای تاریک و رو به زوال از اسلام که در روزهای اخیر با تبلیغات مسموم در قتل یک معلم فرانسوی و این بار توسط رئیس جمهور فرانسه به اوج خود رسید به خوبی از وجود یک راهبرد همه جانبه در تخریب چهره رحمانی اسلام آن هم به دست برخی از نیروهای افراطی درون آن پرده بر می دارد.

این در حالی است که اسلام با توجه به ماهیت و ذات مترقی ظرفیت آن را دارد تا همانند سده های نخستین اسلامی در جهان از بیشترین سطح رشد برخوردار باشد. اما متاسفانه جهان اسلام با وجود تمام ظرفیت های درونی به واسطه جهل، تعصب و تحریک قدرت های استعماری گرفتار تفرقه شده و هر روز بیش از گذشته سرزمین های اسلامی را دچار جنگ و خونریزی می کند.

نخبگان تسنن و تشیع می بایست با مسلح کردن خود به سلاح علم و ایمان و بصیرت اسلامی در مسیر روشنگری گام برداشته و نسبت به تقویت امت اسلامی با محوریت آیه شریفه ۱۰۳ آل عمران (وَ اعتَصِموابِحَبل اللهِ جَمیعًا ولا تَفَرّقوا) و با تکیه بر نقاط مشترک این دین توحیدی در مسیر تمدن سازی اسلامی پیش روند.

متاسفانه در سال های اخیر گستره نفرت از اسلام در جهان به دلیل رخنه برخی رویکردهای افراطی ( در تشیع و تسنن) با نام دفاع از اسلام روز به روز گسترش می یابد.

امروز ایران اسلامی نیز از مقوله افراط گرایی در امان نبوده و متاسفانه دیده شده که برخی جریان های افراطی با دمیدن بر آتش تفرقه ضمن تهییج افکار عمومی و ناامن سازی جامعه انسجام ملی را به خطر می اندازند.

بررسی مواضع روحانیون طراز شیعه و سنی به خوبی نشان از مذمت توهین به مقدسات در مبانی اسلامی را دارد. در این بین فتوای تاریخی رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) در حرمت توهین به مقدسات اهل سنت که در نوبه خود بی نظیر است را می توان تکمیل ابتکار عمل بنیانگذار انقلاب در تقویت و عمل به موضوع وحدت دانست.

این فتوا اگر در قالب تمدن نوین اسلامی دیده شود به خوبی می تواند جوامع اسلامی را به سمت وحدت حقیقی رهسپار نموده و تا حد قابل توجهی راهبرد جریان های فرصت طلب و ضد تقریب را نقشه بر آب نماید.

لذا نخبگان جامعه تسنن و تشیع می بایست ضمن حفظ هوشیاری نسبت به جریان های مخرب و ضد وحدت در جامعه حساس بوده و به دور از شتابزدگی و رفتار هیجانی این رویکردهای مخرب را نقد و هجو نمایند.

متین نیازی
فعال سیاسی، اجتماعی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر