c_300_250_16777215_10_images_75848.jpg

ترکمن سسی - نورمحمد قوامی از فعالان فرهنگی اجتماعی گنبدی در یادداشتی که در پایگاه خبری اولکامیز منتشر شد از تاخیر در احداث فرهنگسرای در گنبدکاووس گلایه کرده و نوشته است : نمی دانم چرا کارهای عملیاتی این پروژه عملی نمی شود!

 


این فعال فرهنگی اجتماعی گنبدی در ادامه نوشته است:
آرزوی داشتن یک فرهنگسرا همچنان بر دل هنرمندان و اهل فرهنگ دوست گنبد کاووس باقی است، هشت سال پیش پس از انتخاب یازده نفر بعنوان اعضای شورای شهر که همگی ترکمن بودند.نبود فرهنگسرا بعنوان یکی از نیازهای ویژه شهر گنبد مطرح شد خوشبختانه باتلاش شهردار محترم وقت آقای مهندس قزلجه ویازده نفر شورای شهر زمین برای ساخت فرهنگسرا از خیابان بعثت خریداری شد و نقشه تاسیس ساختمان ترسیم و مصوب شد.


ما میدانیم فرهنگسرا مکانی است که در آن یک یا چند نهاد فرهنگی فعالیت میکنند و معمولا شرایطی برای آموزش امور مختلف فرهنگی و اجتماعی مهیا میشود. از این رو احداث فرهنگسرا در شهرستان گنبدکاووس موثر برای توسعه فرهنگی این سرزمین کهن است.


از طرفی دیگر این زیر ساخت با پر کردن اوقات فراغت نسل جوان علاوه بر این که جلوی برخی از انحرافات و آسیب های اجتماعی را می‌گیرد به پرورش و توسعه علمی این نسل کمک می‌کند.


توجه به فرهنگ بعنوان یکی از عوامل تاثیر گذار در بلوغ فکری جامعه و همچنین زیرساخت اجتماعی آن همیشه مورد توجه دولت ها بوده است به همین دلیل قسمتی از فعالیتهای عمرانی را در راستای فراهم کردن زیرساختهای موردنیاز برای توسعه فرهنگی در نظر می گیرند. ازآن زمان دو نفر ازاعضای کنونی شورای شهر در جریانند.


حدودا هفت سال می‌گذرد نمیدانم چرا کارهای عملیاتی این پروژه عملی نمیشود.زمین خریداری شده قبلا متعلق به دو خانواده خوب و دوست داشتنی بود و زندگی جریان داشت، ولی پس از خرید شهرداری و تخریب آن مکانی متروکه و شبها چهره ای بسیار ترسناک به خود گرفته اند وضعیت غیر قابل تحمل است وازساعت هشت شب به بعد افتضاح تر میشود جمعیت معتادان متجاهر با تاریک شدن هوا بیشتر شده و فضاجوری می‌شود که زنان از ساعت هشت شب به بعد جرات عبور از این محل را ندارند.


در گوشه و کنار زمین فرهنگسرا جمع های پنج تا ده نفره شیشه و تریاک می کشند و برخی معتادان دیگر برای تامین هزینه جنس خود از دیوار همسایگان بالا آمده و هرچه در حیاط باشد به یغما می‌برند.


اگر نمی خواهید برای احداث فرهنگسرا کاری کنید برای در امان ماندن از دزدی کاری کنید روزی نیست وسایلمان از حیاطمان دزدی نشود. دیگه ما خسته شدیم امنیت و آسایش ما را این زمین فرهنگسرا سلب نموده است.


در فرآیندمناسب سازی محیط های شهری لازم است فضاهایی خلق شود که ضمن تطابق با نیازهای امروز واجد عناصرلازم برای تحقق امنیت باشد.


آقایان محترم شهردار و اعضای شورای شهر ! انتظار ما زیاد نیست هر ساله بودجه ایی برای ساخت فرهنگسرا صرف کنید تا پروژه چند ساله به اتمام برسد تا مردم به شما و مسئولین امید داشته باشند نه اینکه همه اش از شما دروغ بشنوند و ناامید شوند. هرزمان پیگیر فرهنگسرا شدیم اوایل می گفتند دوسه ماه دیگه شروع میشود ولی الان میگویند بودجه نداریم در حالیکه درشهر میبینیم پروژه هایی چندین برابر هزینه فرهنگسرا درطی چند ماه تصویب میشود وبه اجرا در میآید و افتتاح میگردد.


حال مامنتظرهستیم این پروژه چه زمانی احداث میشودآیا آنگونه که باید درخور شان هنرمندان گنبدی است اقدام موثری انجام می‌دهند خصوصا ازدونفراعضای شورای شهر و شهردار محترم که در دو دوره چهارم و پنجم در جریانند و فعالند انتظار بیشتری می‌رود و چه زمانی مردم هنرمند و هنردوست گنبدی به کمترین حق خود که داشتن یک فرهنگسرا با تمامی امکانات است می رسند.


نماینده ی محترم مردم گنبد و بخش داشلی برون ! شما که علاوه برنمایندگی در طرح های ملی و منطقه ای وظیفه ی نظارت بر اجرای پروژه ها درمنطقه ی منتخب خود دارید انتظار میرود که نسبت به عملیاتی شدن بنای فرهنگسرای گنبدکاووس اقدام نموده در رفع موانع اداری این مشکل همت نمایید و مردم و اهل فرهنگ رابه آرزوی دیرینه شان برسانیدوهم اهالی محله را ازبلای آشغالدانی شدن زمین فرهنگسرا نجات دهید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر