c_300_250_16777215_10_images_76253.jpg


ترکمن سسی : یادداشت - در باب محاسن، مزایا و معایب رسانه ها و فضای مجازی بسیار گفته اند و شنیده ایم اما با توجه به اهمیت مساله و ضرورت شفاف سازی موضوع و برای درک بهتر مطلب، تکرار، اصلی مهم و ضروری است.

 

به عنوان والدین در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات اگر بخواهیم راهنمایی خوب و مشاوری موثر برای فرزندانمان باشیم ضرورت دارد که خود با مطالعه و کسب دانش و آگاهی در این خصوص، مهارت های لازم را به دست آوریم در غیر این صورت توصیه و نصایح ما به فرزندان برای استفاده ی درست و مناسب از فضای مجازی و .... قابل اعتنا و پذیرش نخواهد بود.به عنوان والدین آگاه باید بدانیم امروزه نقش رسانه ها و فضای مجازی فراتر از تفریح و سرگرمی است در واقع رسانه ها امروز ابزاری فرهنگ ساز اند.

متاسفانه در جامعه ی ما فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی وجود ندارد و ما بدون اینکه خود یا فرزندانمان آموزشی در این زمینه دیده باشیم وارد این فضا شده ایم.اختلال در ارتباطات اجتماعی و فردگرایی امروز تنها یکی از نتایج زیان بار غرق شدن در فناوری های نوین است انسان در عصر مجازی بیش از همیشه تنهاست و این محصول تکنولوژی عصر ارتباطات است.درست است که ما نمی توانیم مانع پیشرفت تکنولوژی شویم اما باید فرهنگ استفاده از آن را به فرزندانمان بیاموزیم.


مروز زیاده روی در استفاده از ابزار تکنولوژی و حضور بیش از حد در اینترنت و فضای مجازی برای ما یک هشدار است که باید جدی تلقی کنیم.در واقع قرار بود تکنولوژی های جدید در خدمت سلامت و آرامش بیشتر بشر باشد در حالی که ما خلاف آن را می بینیم در شرایط حال حاضر اگر مانع آسیب  به تعاملات، روابط و جنبه های اخلاقی جامعه از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نشویم دگرگونی، تغییر و تحولات فزاینده ی ناگواری را شاهد خواهیم بود.

مدیران کانون، تقویت و توسعه همکاری با مدارس و پرداختن به آموزش هدف‌مند مهارت‌ها را متناسب با سبک زندگی و فرهنگ بومی استان باید در نظر داشته باشند.علاوه بر این رسانه ها و مردم حق دارند در جریان عملکرد و چگونگی فعالیت مدیران قرار بگیرند ...حتی اگر فعالیتی انجام بشود اما به گوش مخاطبان و مردم نرسد در واقع کاری انجام نشده است.

بنابراین اولین انتظار به حق از همه ی  مدیران و به خصوص مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که مسوولیت سنگینی برای تربیت نسل آینده بر دوش دارد پاسخگویی و ارائه گزارش فعالیتهاست که امیدواریم این مطالبه با جدیت از سوی رسانه ها و مردم نیز  پیگیری شود.

منبع: روزنامه گلشن مهر

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر