c_300_250_16777215_10_images_77911.jpg

 

ترکمن سسی -  استاد حوزه علمیه الاعظمیه بندرترکمن اظهار کرد: شبکه‌های ماهواره ای که با عنوان اهل سنت دارند فعالیت دارند عقایدی ترویج می کنند که با عقاید علمای بزرگ اهل سنت واقعا تضاد دارد.

 


اسماعیل آخوند سبحانی  در این گفتگو ادامه داد: از این شبکه‌های اختلاف انداز مذهبی باید سوال کرد که شما در چه مذهبی هستید؟ آیا مذهب احناف؟ حنفی مذهب؟ شافعی؟ مالکی؟ حنبلی؟
سخنران نماز جمعه اهل سنت بندرترکمن افزود: بحث زیارت قبور، بحث توسل که مورد تایید امامان بزرگ اهل سنت است و علمای بزرگ و مفتیان بزرگ اهل سنت است. علمایی که توسل را نه تنها جایز بلکه مستحب و قائل به استنان توسل بودند قائل به استنان زیارت قبور بودند. از همان راه قدیم تبعیت کنیم. دین خودمان را از ماهواره و شبکه های ماهواره‌ای نگیریم.


استاد حوزه علمیه الاعظمیه بندرترکمن تصریح کرد: خذو  العلم من .... این سخن مشهوری است علم را باید از انسانهای واقعا آگاه بگیریم نه از ماهواره و نه از کانال‌های مجازی و از کانال‌های تلگرام که متاسفانه عقاید بدی را دارند تبلیغ می کنند توصیه بنده به عنوان یک مبلغ دین و به عنوان یک خادم دین این است که جوانان ما فریب این شبکه‌هارا نخورند.
این عالم اهل سنت خاطر نشان کرد: ما متاسفانه شاهد هستیم که بعضی از جوانان فریب این شبکه‌های تفرقه انگیز را می خورند و توصیه بنده به عنوان یک خادم دین و به عنوان یک مدرس حوزه این هست که همان راه بخارا راه علمای حقیقی بخارا را در پیش بگیریم.


اسماعیل آخوند سبحانی همچنین گفت: متاسفانه کشورهای استکباری و عوامل آنها در منطقه یک راهکار و یک فریبی و یک خدعه‌ای که دارند [این است که] بحث اختلاف شیعه و سنی را پیش می‌کشند به عقاید شیعه توهین می‌کنند و از آن طرف متاسفانه بعضی از شیعه نماها به عقاید اهل سنت توهین می‌کنند درحالی که در قدیم [این طور نبود].
وی یادآور شد: ما اگر کتاب آشنایی با مذاهب فکری «دکتر بی‌آزار شیرازی» را بخوانیم رابطه‌ها بسیار نزدیک بود احترام متقابل بود و از تمامی بزرگواران و از تمامی مسلمانان چه شیعه و چه سنی می‌خواهم که همان اتحاد را حفظ کنیم.


آخوند سبحانی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید که «وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ...» با همدیگر اختلاف نداشته باشید ... اگر اختلاف و دشمنی و تفرقه داشته باشید فتفشلو فشل میشوید سست میشوید سست عنصر میشوید و تذْهَب ريحكم شوکت و اقتدار شما از بین خواهد رفت .
اسماعیل آخوند سبحانی در پایان خطاب به تمامی جوانان شیعه و اهل سنت توصیه کرد: این اتحاد را حفظ بکنیم و قدر این نظام را که امنیت و سلامتی را برای ما به ارمغان آورده بدانیم که ان شاءالله در قیام قیامت و در پیشگاه خداوند خودمان هیچ موقع شرمنده نباشیم و سعی کنیم که اسلام واقعی و اسلام حقیقی را کما هو حقه حفظ و برجای بیاوریم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر