c_300_250_16777215_10_images_81001.jpg

 


ترکمن سسی: امام جماعت مسجد ابوبکر صدیق ( رض) بندرترکمن، حضرت امام حسین (رض) را سفیر نهضت بیداری اسلامی در جهان دانست.



داود آخوند بلکفه در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، پاسداشت قیام امام حسین (رض) در ماه محرم را نشانگر شیفتگی پیروان امت اسلامی به آن حضرت و یارانش دانست و افزود: در واقعه عاشورا تعدادی از اهل بیت نبی مکرم اسلام، فرزندان اصحاب کرام و نزدیکان به ایشان حضور داشتند. کسانی که در مکتب رسول خدا صلی الله علیه و آله وسلم تربیت یافته و بهترین ارزش برای آنها ماندن در کنار امام خود و ایستادگی مقابل کسانی بود که می خواستند بردگی افکار را در بلاد اسلامی نهادینه سازند.


وی ادامه داد: در حقیقت واقعه عاشورا زمانی رقم خورد که اسلام از شبه جزیره عرب به دورترین کشورها صادر و بنای دین در آنها دوام و قوام یافته بود. در چنین شرایطی که والی سرزمین های اسلامی توسط خلیفه مسلمین تعیین می شد، یزید حکومت کوفه را به دست گرفت. وی مردی خود شیفته و مغرور بود و بزودی تسلیم افکار منحرف شد. یزید با بیعت گرفتن از امام حسین(رض) می خواست آیین و سنت نبوی را برای همیشه از زندگی مردم کنار بگذارد.


آخوند بلکفه اساس حکومت های حکام مستبد را سرکوب افکار مردمی با استفاده از ابزار قدرت خواند و افزود: در این قبیل حکومت ها فشار بر افکار عمومی غالب می‌شود و به صاحبان اندیشه اجازه اظهار نظر درباره موضوعات مختلف داده نمی شود. " مسلم بن عقیل" گرچه در ابتدای ورود به کوفه از سوی مردم مورد استقبال قرار گرفت، اما یزید افکار  عامه مردم را به کنترل خود در آورد تا بتواند ماموریت ابن عقیل را بی نتیجه بگذارد. وی سفیر امام حسین (رض) را به شهادت رساند و با این کار به ساکنین کوفه فهماند که اجازه ندارند به اختیار خود تصمیم بگیرند.


امام مسجد ابوبکر صدیق (رض) بندرترکمن تاکید کرد: یزید بخوبی آگاه بود که امام حسین رضی الله عنه به او دست بیعت نخواهد داد و به این موضوع امیدوار نبود، پس از همان ابتدا لشکرش را به وضعیت جنگی در آورده و به مقابله به قافله امام مسلمین فرستاد تا به خیال خودش بزرگترین مانع را از سر راه بردارد، لیکن این مبارزه و این جهاد در راه خدا که به شهادت امام و یارانش انجامید درس های زیادی را برای مسلمین به همراه داشت. از جمله می توان به بیداری اسلامی اشاره کرد. قیام امام حسین(رض) علیه لشکر یزید مانند همه جنگ های صدر اسلام تقابل دو گروه با استفاده از شمشیر و نیزه بود، اما ایشان پیش از آغاز نبرد پیامی را صادر کرد که متن آن را صاحبان افکار آزاد سینه به سینه نقل کرده و به آیندگان انتقال دادند.


آخوند بلکفه شهادت در راه اسلام را بزرگترین ارزش برای پیروان امت اسلامی توصیف و تاکید کرد: شهادت را نمی توان با هیچ گنجینه ای برابر شمرد. در واقعه عاشورا به سال 61 هجری قمری به نوه پیامبر گرامی اسلام جسارت های زیادی شد. فرماندهان لشکر یزید طی چند ساعت آن وقایع تلخ را به بار آوردند و برای همیشه در تاریخ بدنام شدند. امروز می بینیم که وجدان های بیدار از ملت های مظلوم در برابر مظالم حراست و پاسداری می کنند. بدون شک اگر این بیداری وجود نداشت مقاومت ملت فلسطین نیم قرن به طول نمی انجامید. در چند سال گذشته شاهد بودیم که آزادی‌خواهان در سراسر سرزمین های مختلف علیه حکام مستبد و کسانی که سیاست سرکوب را اعمال می کنند، شعار آزادی خواهی سر می دهند.


این عالم اهل سنت یادآور شد: تقویت فرهنگ آزادی خواهی و بیان به اختیار باعث رشد و تکامل فکر انسان می شود، لذا می بینیم که در اکثر دانشگاه های جهان همایش هایی تحت عنوان بیان نظرات در فضای اندیشه آزاد ترتیب داده می شوند. اساس دین اسلام نیز بر آزادی اندیشه ها نهادینه شده است و هرگز کسی را مجبور به کاری که دوست ندارد، نمی کند. وظیفه ما این است که تلاش خود را بر بهتر شناساندن راه امام حسین رضی الله عنه به نسل های جوان بکار ببندیم. بدون شک اندیشه ای که برای خدمت به بشر صرف شده است، در نزد همه ملل گرامی داشته خواهد شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر