c_300_250_16777215_10_images_65681.jpg

ترکمن سسی- صفورا چوگان ، بانوی ترکمن که اخیرا در سی و یکمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در تهران شرکت نموده است در گفتگو با پایگاه خبری ترکمن سسی درباره ی نقش بانوان ترکمن درعرصه وحدت آفرینی و مقابله با گروه های افراطی و تکفیری می گوید.


این بانوی فعال فرهنگی، اجتماعی و سیاسی غرب استان که به عنوان عضو کمیته بانوان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در فعالیت های فرهنگی و تقریبی همکاری دارد با تشکر از همه مسوولانی که شرایط برگزاری چنین کنفرانسی را مهیا نموده اند ، می گوید:

حضور بانوان شاخص و فرهیخته کشورمان و جهان اسلام در این کنفرانس بین المللی بسیار خوب و مفید بود .علی الخصوص حضور بانوان ترکمن در این کنفرانس در کنار سایر بانوان جهان اسلام نمادی از وحدت بین مذاهب اسلامی بود و بر انسجام ، دوستی ، محبت و همدلی بانوان اسلامی افزود و تاثیر به سزایی در هویت بخشیدن و افزایش خود باوری و اعتماد به نفس بانوان داشت و قطعا تاثیر آن در مشارکت فعال بانوان در راستای توسعه و شکوفایی منطقه ای مفید خواهد بود و بانوان با الهام گرقتن از چنین مجالس وحدت آفرین در صحنه های اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی منطقه ای و کشوری نیز با گام های بلندتری حرکت خواهند کرد.
 اعتقاد دارم با برگزاری چنین کنفرانس هایی با ایجاد فرصت گفتگو ،تبادل نظر و تعامل بانوان سراسر کشورهای اسلامی با یکدیگر آنها می توانند با استفاده از استعدادها و قابلیت های یک بانوی مسلمان نقش بسیار مهمی در جهت تحکیم وحدت امت اسلامی نقش ایفا نمایند.


عضو کمیته بانوان مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور در خصوص نقش بانوان ترکمن در عرصه ی وحدت آفرینی در جامعه ما نیز چنین اظهار نظر می کند:
با توجه به نقش مدیریتی که بانوان در خانواده دارند با استفاده از آموزه های دینی می توانند فرزندانی صالح ،با تقوا و متدین تربیت نمایند که این امر به جامعه نیز تعمیم داده شده و زنان با عنایت به دقت و حساسیتی که دارند با حضور در فعالیت های اجتماعی  ،فرهنگی و سیاسی  و با پررنگ شدن حضورشان در مراکز مهم و تصمیم گیر کشورهای اسلامی می توانند پیام آوران خوبی در ایجاد و تقویت وحدت در بین امت اسلامی باشند.


صفورا چوگان با اشاره به شرایط کنونی جهان اسلام و لزوم وحدت و همدلی ملت های مسلمان در برابر دشمنان اسلام می گوید:
دشمنان اسلام همواره به دنبال تضعیف مسلمانان و ضربه زدن به دین اسلام و مسلمانان هستند و با وجود اتحاد و انسجام در بین مسلمانان آنها مایوس می شوند و نمی توانند برنامه ها و سیاست های خصمانه ی خود را اجرا کنند . نه گروه های داعشی و نه گروه های افراطی و تکفیری نمی توانند بر چهره اسلام ضربه بزند و  ما مسلمانان فرصت ها را ازدست نخواهیم داد .اگر وحدت بین مسلمانان برقرار باشد امنیت و آرامش ، صلح و دوستی و محبت در جوامع اسلامی حاکم خواهد شد و دشمنان اسلام در راس آن استکبار جهانی در اجرای نقشه های شوم خود ناکام خواهند بود. با نزدیک تر شدن مذاهب اسلامی به یکدیگر و با یکدلی و همصدایی مسلمانان جهان و دست یابی به اخوت دینی بر اساس اصول مسلم و مشترکات اسلامی میتوان جهان اسلام را از گزند تفرقه و ضعیف شدن در امان نگه داشت.

دیدگاه‌ها  

0 #1 شهروند 1396-09-28 14:17
تا رسيدن به شرايط مطلوب قبول مسئوليت هاي بيشتر از طرف بانوان فاصله ي زيادي داريم.بهرحال نقش آفريني بانوان به عنوان بخشي از جامعه لازم است.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر