c_300_250_16777215_10_images_66080.JPG

ترکمن سسی- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با انتقاد تند از رسانه های ترکمن که چرا رسانه های ترکمن در دفاع از حق و حقوق کشاورزان حاشیه اترک هیچ نمی نویسند تصریح کرد: کشاورزان آنجا مدیریت ریسک می کنند و کشت را با ریسک انجام می دهند.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، دکتر مختار مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان بعد از ظهر امروز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: رودخانه اترک محور توسعه نوار مرزی در شمال استان گلستان است و در سالهای پیشین 280 میلیون متر مکعب سهمیه آب گلستان از رودخانه اترک بود.


حق آبه گلستان دزدیده شده است!
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل کوتاهی مدیران چه در بخش های کشاورزی و آب و چه در مدیریت سیاسی استان در سالهای گذشته و احداث سد شیرین دره و آب بندان های متعدد در خراسان شمالی و خراسان رضوی در مسیر رود اترک حق آبه استان ما کاهش یافته و در واقع حق آبه گلستان دزدیده شده است و امروز در حاشیه اترک آب یک معضل شده است.
مختار مهاجر تصریح کرد:این موضوع می طلبید تا رسانه های ترکمن به کمک کشاورزان می آمدند و با بهره گیری از ظرفیت رسانه و آگاهی بخشی به افکار عمومی از حق و حقوق کشاورزان نوار مرزی و حاشیه اترک دفاع می کردند.
وی تاکید کرد: در این شرایط نباید بی تفاوت بود و برای جلوگیری از حیف و میل سرمایه های منطقه اکنون برای این میزان آبی که وجود دارد باید کاری انجام داد و برای 25 هزار کشاورز زحمت کش که در حاشیه رودخانه اترک کار کشاورزی می کنند کمک کرد. ما با محوز شرکت آب منطقه ای عملیات انتقال و ایجاد شبکه آبیاری برای 1350 هکتار از اراضی پایین دره آق توقای و منطقه کرند انجام دادیم و در حال حاضر آب بندان کرند که 50 هکتار وسعت دارد دارای آب است.
مهاجر با اشاره به اینکه آب رودخانه اترک فصلی است گفت: سال گذشته سدهای شمال استان دو بار پر شد ولی امسال ما این میزان بارندگی نداشتیم.


کشاورزان حاشیه اترک زبان گویا ندارند و رسانه ها هم هیچ نمی نویسند!
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با انتقاد تند از رسانه های ترکمن که چرا رسانه های ترکمن در دفاع از حق و حقوق کشاورزان حاشیه اترک هیچ نمی نویسند تصریح کرد: کشاورزان آنجا مدیریت ریسک می کنند و کشت را با ریسک انجام می دهند.
وی تاکید کرد: می شود در حاشیه اترک مدیریت ریسک انجام داد و هر سه سال یکبار هم باران بیاید با استفاده از ذخیره آب آب بندان ها کشاورزی و درآمد کشاورزی داشت. در حال حاضر با پمپاژهای آب شرکت تعاونی صحرای سبز کرند در آب بندان های آنجا 2 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است و با این میزان آب می توان سالی دوبار 1050 هکتار از زمین های کشاورزی حاشیه اترک را آبیاری کرد.
مختار مهاجر افزود:طرح های آب در نوار مرزی از محل اعتبارات مقام معظم رهبری انجام می شود و همه ما باید کمک کنیم تا این اعتبارات را جذب بکنیم و برای رونق و توسعه کشاورزی در نوار مرزی هزینه بکنیم و اگر این کار انجام نشود در واقع این پول از کیسه استان رفته است و قطعا هزینه کردن این اعتبارات حیف و میل سرمایه نیست بلکه بسیار برای کشاورزی در نوار حاشیه اترک کارایی دارد و تاثیر گذار است.





نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر