c_300_250_16777215_10_images_69915.jpg

ترکمن سسی - در حالیکه پسروی های روزافزون آب دریای خزر در سالهای اخیر نگرانی های جدی برای مردم ، مسولین و دوستداران محیط زیست در استان گلستان ایجاد کرده است و مشتاقانه در جستجوی راهی برای حل این معضل می گردند ، صحبت از طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان و کویر مرکزی ایران بسیار تعجب برانگیز است.


وقتی رامین نورقلی پور نماینده مردم غرب استان در مجلس با اشاره به طرح ممنوعیت بهره برداری ۱۰ ساله از جنگل های شمال کشور ، ایجاد بندر تخصصی واردات چوب در گمیشان و مزایای اقتصادی ایجاد این بندر برای مردم منطقه را مطرح می کند و از طرفی عمق کم آب در سواحل شرقی خزر را به عنوان یکی از مشکلات و موانع این طرح بیان می کند ، دیگر انتقال آب دریای خزر باز تعجب بر انگیز می شود.
وقتی طرح بزرگ گردشگری جزیره آشوراده به عنوان یکی از طرح های تحول آفرین استان گلستان با تمام اهتمام مسولین ارشد استانی با امیدهای فراوان آغاز می شود ، باز انتقال آب دریای خزر که قطعا روند کاهش میزان آب دریای خزر را تشدید می کند و ممکن است دیگر جزیره آشوراده ای باقی نماند ، برای گلستانی ها تعجب برانگیز می شود.
وقتی دوستداران محیط زیست حتی برای آغاز طرح گردشگری جزیره آشوراده نگرانی های زیست محیطی خود را ابراز می دارند ، وقتی ببینند دستکاری در طبیعت شمال و دریای خزر ممکن است اکوسیستم طبیعی بزرگترین دریاچه جهان را بر هم بزند و بحران های زیست محیطی جدی به بار آورد باز انتقال آب دریای خزر دو چندان برای گلستانی ها تعحب برانگیز می شود.
وقتی به یاد داشته باشیم که دریای خزر به عنوان منبع ارتزاق بخش بزرگی از جمعیت شهرهای حاشیه خزر در گلستان و حتی تمامی دیگر شهرهای دورتا دور حاشیه خزر است و بحث حقوق تمام همسایگان خزر مطرح است ، باز انتقال آب خزر توجیه منطقی نداشته و تعجب برانگیز خواهد بود...
یادداشت مدیر

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر