c_300_250_16777215_10_images_1_71899.jpg

ترکمن سسی - طی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه هفته پیش یعنی از 26 الی 28 خرداد 98 مراسم روزهای فرهنگی ترکمنستان در تهران برگزار شد.



تعدادی از چهره های فرهنگی اجتماعی از  ترکمن صحرا و حتی سایر استان ها نیز به دعوت رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ایران و همچنین سفیر تام الاختیار ترکمنستان در ایران در این مراسم حضور یافته بودند.

 بر اساس آنچه که برخی از شرکت کنندگان از این مراسم سه روزه روایت کردند متاسفانه شرکت کنندگان از نحوه ی اجرای  مراسم ها و همچنین  از کیفیت برنامه های اجرا شده و نحوه تدارکات میزبانان خاطره خوشی روایت نکرده اند.

مراسم افتتاحیه در تالار وحدت تهران برگزار شده بود و نحوه پذیرایی از مهمانان در حد بسیار ضعیف بود. با توجه به اینکه مهمانان از اقصی نقاط کشور حضور یافته بودند نه پذیرایی خاصی تدارک دیده شده بود نه مکان اسکان خاصی مهیا شده بود و این موضوع موجب ناخرسندی و تعجب میهمانان شده بود!

 علاوه بر دو روز اول مراسم که حواشی خاص خود را داشت، مراسم روز سوم اختتامیه در یکی از سالن های برج میلاد هم بی حاشیه نبود.

در مراسم اختتامیه هم بی برنامگی کاملا مشهود و محسوس بود، در فضایی کوچک و غیر استاندارد که بیشتر به اتاق کنفرانس شبیه بود تا سالن همایش اختتامیه برگزار شد.

فضای کوچک سالن و نوع چیدمان صندلی ها و کیفیت پایین سیستم های صوتی ناراحت کننده بود. عده ی کثیری مجبور بودند ایستاده شاهد برگزاری مراسم باشند. در مورد پذیرایی از مهمانان از کمترین تدارکات حتی یک آب معدنی هم خبری نبود.

جدا از این مسائل مهمانان ترکمن و غیر ترکمن آمده بودند و انتظار  مراسم اختتامیه آبرومند و غنی داشتند ولی کل مراسم اختتامیه روزهای فرهنگی ترکمنستان در حد اجرای چند آهنگ زنده کنسرت گونه توسط خوانندگان کشور ترکمنستان خلاصه شده بود.

 برگزاری مراسم پایانی در این سطح خیلی جای تعجب و تاسف داشت.واقعا برگزار کنندگان این مراسم سه روزه با چه امکاناتی مهمانان خارجی و داخلی دعوت کرده بود؟!

امیدواریم برنامه ریزان چنین مراسم های فرهنگی در سال های آتی با سلیقه تر و با مشاوره گرفتن از افراد خبره ، آن را در شان همه شرکت کنندگان و اهداف عالی آن برگزار نمایند.

در نهایت اینکه ترکمن های ایران اشتراکات زبانی ، فرهنگی و تاریخی بسیاری با مردم ترکمنستان دارند و برگزاری شایسته مراسم فرهنگی می تواند از جهت گسترش و تقویت روابط فرهنگی برای میهمانان ترکمن و حتی غیر ترکمن حائز اهمیت باشد و از این روی  مهمانان شرکت کننده با چنین انتظاراتی در مراسم روزهای فرهنگی ترکمنستان در تهران حضور یافته بودند که می توان گفت این انتظارات برآورده نشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر