c_300_250_16777215_10_images_71925.jpg

ترکمن سسی - طاهر جانی : پیش بینی یک مرداد ماه پر استرس در سال انتخابات که قرار است با برگزاری رقابت های مجلس یازدهم در دوم اسفندماه به پایان برسد با توجه به تورم کمرشکن چندان هم دور از انتظار نبود.


 ذی الجحه و شیرینی  ایام آن هر چند که در ادوار پیشین رقابت های مجلس به مثابه یک انتراکت کوتاه برای تنفس داوطلین بشمار می رفت، اما ازسوی دیگر فرصت  مناسبی بود تا چهره های شاخص با ارسال پیام های تبریک و شادباش درغالب انبوه دست به مانور تبلیغاتی بزنند.
امسال شبکه مخابرات حتی در جشن پایان رمضان هم ازعواید ارسال پیام های انبوه بی نصیب ماند چه رسد به عید قربان که حواس مردم را به چگونگی کنارآمدن با افزایش قیمت دام و پس لرزه های ناشی از آن مشغول ساخته بود. ذی الحجه همچنین حکم توفیق اجباری برای آن دسته از داوطلبینی را داشت که ازآنها جز نامی در فهرست اسامی کاندیداهای احتمالی دیده نمی شود و تا به امروز رویه باری به هرجهت را درپیش گرفته اند.
در اکثرحوزه های انتخابیه نگاه کانون لیدرهای هواداری معطوف معدود داوطلبینی شده است که عزم خود را برای انتخابات جزم کرده و روزهای پیش رو را مهم و سرنوشت ساز می دانند. انگشت شماری از داوطلبین هم تلاش دارند تا با ایجاد کانون هوادران از خطر رد صلاحیت مصون مانده و ضمنا تنورانتخابات را به نفع خود روشن نگه دارند. در این حال اکثر چهره های شناخته شده و گمنام  خود را ازهیاهو دورنگه داشته و بدون تیم مانده اند.
درمردادماه زمزمه های هشدار از سوی مسئولین محلی شورای نگهبان در خصوص نظارت برهزینه های به عمل آمده و شیوه برگزاری نشست های کاندیداها شنیده شد که به نظر در مورد دو سوم داوطلبین تاثیرگذار بوده است، به این ترتیب امسال احتمالا شاهد انتخاباتی متفاوت نسبت به ادوار پیشین خواهیم بود.
 درجریان رقابت های انتخابات دهم مجلس نقره داغ شدن کاندیداهای صاحب نام درحوزه غرب گلستان طیف گسترده هواداران را غافلگیر کرده و باعث شد تا فضای انتخاباتی مجموعه که معمولا عنوان انتخاباتی ترین حوزه  را کسب می کرد تا حدودی از رونق بیافتد.
عقیده فعالان بر این است آنچه که در دوره دهم  تلخ کامی کاندیداهای حوزه غرب را فراهم آورد مجددا تکرار نشود، زیرا اولا در این دوره به هیچ وجه هیجان سابق مشاهده نمی شود و در ثانی کاندیداهای شاخص اشتباهات قبلی را تکرار نکرده و بدون جایگزین وارد صحنه نخواهند شد.
در حوزه آق قلا سعید یلقی کم کم می رود تا گوی سبقت را ازسایرین  برباید. وی با برگزاری نشست های متعدد با فعالان و صاحب نظران می رود تا به شاخص ترین کاندیدای آن حوزه بدل شود. تعدادی از فعالان آق قلایی با تشکیل گروه سیاست حمایت از چهره های نو را در پیش گرفته اند و یلقی  جزو گزینه های آنها می باشد.
از عبدالغفار رادمهر و عبدالغفور امانزاده  دو رقیب جدی دور گذشته تا اینجای کار فعل و انفعالی که مهم جلوه کند به گوش نرسیده است، با اینحال طرفداران رادمهر معتقدند که وی با برخورداری از پتانسیل بالایی که دارد می تواند جزو گزینه های نهایی باشد. به تازگی یک منبع نزدیک به رادمهر تایید کرد که وی هنوز تصمیم قطعی برای ثبت نام نگرفته است.
در حوزه انتخابیه گرگان و آق قلا ، دکتر منصور گرکز با رزومه ای بسیار درخشان در عرصه آکادمیک و محبوبیتی فوق العاده ولی پنهان در میان جوانان دانش آموخته و اقشار جوان که در دهمین دوره رقابت های مجلس نیز با درایت و گذشت خود در مسیر اجماع حرکت فوق العاده ای را داشت ممکن است در پایان ماجرا همه را شگفت زده بکند و نیز رحمان قره باش فعال اقتصادی و اجتماعی قدر آق قلایی پتانسیل های لازم برای رقابت جدی با سایر رقبا را دارند.
در حوزه گنبدکاووس و بخش داشلی برون سلیمان هاشمی، صمد بردی پور و هواداران قره جه طیار سعی دارند تا فضای انتخاباتی را به نفع خود پیش ببرند. در این میان هرچند بردی پورتوانسته هوادرانش را در فضای مجازی فعال کند؛ ولی نسبت به ادوار گذشته  کمتر درمعرض دید رسانه ها و پایگاه های خبری قرار گرفته و ترجیح می دهد  قدم آهسته حرکت  کند. در این حال فرصت تنفس برای حکیم گلدی زاده که به سفر حج تمتع رفته بود به پایان رسیده و باید دید وی چه برنامه برای انتخابات اسفند ماه دارد.
پیش بینی می شود سلیمان هاشمی  بتواند با اتکا به آرای طوایف خودی به میزان قابل توجهی رای دست یابد، ولی فعالان انتخاباتی براین باورهستند که مردم در آستانه انتخابات تصمیم نهایی را خواهند گرفت. طرفداران هاشمی در چند روز گذشته سندی دست نویس را منتشر کرده اند که نشان می دهد وی می بایستی خروجی جریان موسوم به یاش اولی ها درانتخابات دهم بوده و درحقش اجحاف صورت گرفته است.
عبدالله رستگار و شهرام غراوی از دیگر رقبای جدی انتخابات در گنبد شناخته می شوند.شهرام غراوی در حوزه کلاله و مراوه تپه نیز بدون رقیب نبوده و نشان داده که می تواند از غیرممکن ها ممکن بسازد.
درحوزه غرب گلستان کماکان خبری که ورود رامین نورقلی پور به انتخبات را تایدد کند به گوش نرسیده است. هواداران این نماینده مجلس دلیل مسئله را مشغله کاری وی می دانند. نورقلی پورامسال تلاش زیادی را بخرج میدهد تا پیش از گرم شدن تنورانتخابات، کلنگ زنی و شروع ساخت چند پروژه مهم منجمله بیمارستان گمیشان و احداث بازارچه مرزی اینچه برون را عملیاتی نماید.
 به تازگی یک کانال وابسته به مرکز استان از عدم کاندیداتوری نماینده غرب گلستان به دلیل ناکارآمدی اش خبر داده است. نزدیکان نورقلی پورمنبع تنظیم و انتشار این مطلب را به شیطنت های مخالفان وی  ربط می دهند و آن را شایعه ای تخریبی می دانند.
یوسف بسنجیده نماینده دوره سوم مجلس شروع  فعالیتش را با برگزاری یک جلسه خانگی با حضور فعالانی از مرکزاستان رقم زد. این چهره شناخته شده که اصالتی گمیشانی دارد می تواند با برخورداری از آرای همشهریانش و همچنین تشکیل تیمی با پتانسیل قوی می تواند نظر مساعد اصلاح طلبان را به سوی خود جلب کند. دوستان بسنجیده نیم نگاهی نیز به موضع  نازمحمد ولی پور در قبال اعلام کاندیداتوری وی دارند.
شنیده شده است عبدالرشید نافعی هم اکنون درحال سرکشی و رایزنی با معتمدین در گرگان بوده و تلاش دارد نظر فعالان و همکارانش درمرکز استان را جلب نماید. برای این منظور این چهره قلم به دست جدیدا در فضای مجازی با نوشتن مقالات مختلف به فعالیت هایش سرعت بخشیده و در نوشتارهایش نحوه انتخاب مردم و کاندیداها را به چالش کشیده است. وی تاکید می کند مردم در انتخابشان سه واژه شفافیت، شهامت و شرافت را در نظر داشته باشند و داوطبین نیز با مردم از سر دادن شعارهای احساسی اجتناب ورزیده و با آنها صادقانه و شفاف حرف بزنند.
احمد سردار زاده شهردار پیشین کردکوی به تازگی با برگزاری جشن مناسبت در یکی از مساجد آن شهر و ضیافت شام  تعداد زیادی را به محل جشن کشاند. تحلیل گران می گویند دوستان سردارزاده چندان تمایلی به انتشار خبر برگزاری جشن در فضای مجازی را نداشته و امیدوار بودند این مسئله به دلیل تعطیلی ایام ازچشم اصحاب رسانه دور بماند.
پس از جواد حجازی که مانور قابل قبولی در منطقه داشت، فعالان از ورود قربان شهریاری چهره علمی و اصالتا متولد روستای بالاجاده کردکوی به صحنه انتخابات خبر می دهند. ورود کاندیداهای جدید به انتخابات یازدهم در حالی اتفاق می افتد اطلاع چندانی از فعالیت هایشان در فضای مجازی وجود ندارد.
رفته رفته بحث ثبت نام فرمایشی تعدادی از کاندیداها درحوزه غرب قوت گرفته است. فعالان مدعی هستند تعدادی از داوطلبین بدون برخورداری از حداقل  پشتوانه اعلام حضور کرده اند. هدف اصلی این داوطلبین قرار گرفتن در میان لیست نهایی ذکر شده است تا در صورت رد صلاحیت چهرهای شاخص مورد توجه واقع شوند.
لیدرهای انتخاباتی می گویند نفرات فرصت طلب جایی در فهرست کاندیداهای مورد حمایت شان نخواهند داشت.
خبرنگار: طاهر جانی



 

دیدگاه‌ها  

+2 #1 تايماز 1398-06-04 22:56
آقاي قربان شهرياري يك چهره علمي ، با سابقه و با تجربست و بسيار بسيار آدم قوي و با نفوذي هست و قطعا ميتونه بهترين گزينه غرب استان باشه و وجود چنين شخص با سابقه اي براي غرب استان ميتونه يك امتياز محسوب بشه كه مردم بتونند از تخصص ، تجربه و سوابق مديريتي شهرياري در جهت پيشرفت منطقه استفاده كنند
نقل قول کردن
0 #2 غلام رجايي 1398-06-10 23:18
دكتر شهرياري بهترين گزينه براي غرب استان گلستان هستند و از همه لحاظ از مابقي كانديدها قويتر هستند و محبوبيت بسيار زيادي در بين مردم و بويژه جوانان منطقه دارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر