c_300_250_16777215_10_images_75070.jpg

ترکمن سسی- مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: با اجرای طرح تعدیل جامعه صیادی و بازخریدی ۸۵۷ صیاد گلستانی ، جوانگرایی و ارتقای درآمد در جامعه صیادی گلستان ایجاد شد.


به گزارش پایگاه خبری ترکمن سسی، سید جواد قدس علوی در نشست رسانه ای در جمع مدیران رسانه گلستانی اظهار کرد: در روزهای پایانی سال قبل ، طرح تعدیل و بازخریدی ۸۵۷ نفر از صیادان پره و خاویاری با اعتبار ۲۴ میلیارد تومانی اجرا شد و اکنون ۸۸۶ صیاد در حال فعالیت هستند.

مدیرکل شیلات گلستات افزود: پس از معرفی صیادان مشمول این طرح به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در روزهای پایانی سال ۱۳۹۸ و شب عیدی مبلغ ۲۸ میلیون تومان نقدا به حساب هر یک از این صیادان مشمول طرح واریز شده است.

قدس علوی با بیان اینکه این اعتبار در پی سفر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ایام دهه فجر ۹۸ به استان گلستان اختصاص یافته است افزود: در اجرای طرح تعدیل صیادان ۴۹ درصد نیروهای صیادی تعدیل شدند و از ۱۷۴۳ نفر به ۸۸۶ نفر کاهش یافت و در نتیجه تعاونی های صیادی جوان شدند و نیز سرانه صید تقریبا دو برابر شد و به میزان ۴۵۰ کیلوگرم رسید.

وی خاطر نشان کرد: صیادی از مشاغل سخت و مشقت بار فصلی است و با اجرای طرح تعدیل ضمن اینکه صیادان جوان وارد گردونه صید شدند سرانه صید و درآمد صیادان نیز افزایش یافته است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر