c_300_250_16777215_10_images_76100.jpg

ترکمن سسی – گلستان در حال حاضر دارای بازیکنان مطرح و استعدادهای فوتبالی فراوانی است و قابلیت آن را دارد تا تیمی قدرتمند در سطح اول فوتبال ایران داشته باشد.


فوتبال گلستان علیرغم چهره های مطرح و استعدادهای فوق العاده ، متاسفانه طی ۶ سال اخیر تیمی در لیگ‌های برتر، دسته اول و دسته دوم کشور نداشته و تیم‌های موفق این استان نیز طی سال‌های اخیر یا منحل شده‌اند یا به فروش رفته اند.
گلستان علاوه بر تمامی استعدادهای فوتبالی، استادیوم ۱۵ هزار نفری کریم آباد گرگان و استادیوم ۵ هزار نفری آزادی در گنبدکاووس را دارد که می تواند در سطح بالای فوتبال پذیرای تیمهای قدرمند شود همچنان که در گذشته این مهم را ثابت شده است.
 در آخرین لیست اعلامی از سوی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نام‌های سردار آزمون (زنیت روسیه)، احمد نوراللهی (پرسپولیس تهران) و عارف غلامی (استقلال تهران)، سه بازیکن گلستانی در اردوی تیم ملی برای برگزاری دو دیدار دوستانه مقابل ازبکستان و مالی به چشم می‌خورد.
  رضا اسدی بازیکن گلستانی تیم تراکتور با امضای قراردادی به تیم سنت پولتن اتریش که در حال حاضر در رده های بالای جدول  بوندسلیگا اتریش قرار دارد پیوست تا پس از سردار آزمون دومین لژیونر گلستانی حاضر در سطح اول فوتبال اروپا باشد.
همچنین بازیکنان گلستانی دیگری مانند عزت اله پورقاز و رضا میرزایی (سپاهان اصفهان)، کمال نیکخو و عارف حاجی عیدی (سایپا تهران)، وفا هخامنشی (ذوب آهن اصفهان)، محمدجواد کیا (شهر خودرو مشهد)، مجتبی ممشلی (نساجی مازندران)، احسان تائیدی (نفت مسجد سلیمان)، آرمین سهرابیان (گل گهر سیرجان)، محمد علی نژاد (آلومینیوم اراک)عظیم گوک (مس کرمان) و ... در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارند که نشان دهنده ظرفیت های فوق العاده و استعدادهای درخشان در فوتبال این استان است.
تیم اتکا گلستان 6 سال قبل در لیگ یک فوتبال کشور حضور داشت که در میانه راه به دلیل مشکلات مالی و کناره گیری اسپانسر از حضور در ادامه این رقابت‌ها انصراف داد و این انصراف در نهایت منجر به انحلال نماینده فوتبال استان شد.
دو فصل قبل تیم دارایی گز موفق شد با بازیکنان بومی و شایستگی تمام به لیگ دو صعود کند تا پس از سال‌ها شاهد حضور نماینده‌ای از گلستان در یکی از سه سطح نخست فوتبال ایران باشیم اما باز هم به دلیل مشکلات مالی و نبود اسپانسر امتیاز این تیم فروخته شد.
گلستان در فصل پیش رو قرار است دو نماینده در لیگ دسته سوم فوتبال کشور داشته باشد، استقلال علی آباد کتول به عنوان قهرمان لیگ برتر فوتبال استان و اتکا نوین گرگان که امتیاز یکی از تیم‌های تهرانی را خریداری کرده است.
 تیم استقلال علی آباد کتول به عنوان قهرمان لیگ برتر فوتبال استان تمریناتش را برای حضور در لیگ سه آغاز کرده و اگر به این تیم کمک شود شرایط خوبی برای موفقیت در این رقابت‌ها خواهد داشت.
تیم اتکا نوین گرگان هم امتیاز یکی از تیم‌های تهرانی را برای حضور در لیگ سه خریداری کرده  است.  تمرینات تیم اتکا نوین گرگان هم به طور منظم در جریان است و با توجه به کادر فنی و ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه‌ای که در اختیار دارد احتمال موفقیت آنها زیاد است.
اما با توجه به تجربه تلخ منحل و فروش نمایندگان فوتبال گلستان در سال‌های گذشته، اکنون این نگرانی وجود دارد که تیم‌های استقلال علی آباد کتول و اتکا نوین گرگان در صورت موفقیت و صعود به لیگ دو به سرنوشت اتکا گلستان (منحل) و دارایی گز (فروش) دچار شوند.
 برای جلوگیری از اتفاقات تلخی که در گذشته رخ داد اقداماتی باید انجام شود  تا زحمات یک تیم به هدر نرود، بطور مثال  تشکیل یک کمیته اقتصادی متشکل از افراد توانمند اقتصادی برای حضور در لیگ دو نمی‌توان به یک اسپانسر دل بست و باید یک مجموعه پشت تیم باشد.
اگر سهام تیم به چندین نفر واگذار شود موجب ماندگاری تیم و ادامه فعالیت آن خواهد شد و با کسب موفقیت برای سهامداران هم ارزش افزوده خواهد داشت.
  با روسای سابق هیئت فوتبال گلستان و افرادی که در گذشته تیمداری کرده‌اند مشورت داشته باشیم و با مجمع نمایندگان استان و استاندار هم در این خصوص جلساتی داشته باشیم تا ظرفیت‌های فوتبال گلستان را بیشتر بیان کنیم.
 اگر به دو نماینده فوتبال گلستان در لیگ سه توجه و حمایت های کافی انجام شود هر دو تیم شانس زیادی برای صعود به لیگ دو خواهند داشت و امیدواریم شرایط به سمتی پیش برود که اتفاقات سال‌های قبل گریبان این تیم‌ها را نگیرد.


تیمداری در فوتبال خواست مردم گلستان است
 تامین هزینه تیمداری در سطح اول فوتبال کشور کار راحتی نیست و باید از طریق مسئولان صنعت، معدن و تجارت استان با گروه‌های اقتصادی داشته‌ایم تا از شرایط آنها با خبر شویم.
داشتن تیمی در یکی از سه سطح نخست فوتبال کشور (لیگ برتر، دسته اول و دسته دوم) خواست مردم استان است و مردم هم بهترین کارشناس هستند.
امیدواریم مسئولان ارشد گلستان و متولیان ورزش و فوتبال استان خاطرات تلخ اتکا را به یاد بیاورند، تیمی که در لیگ دسته اول به استان گلستان هدیه داده شد و پس از چند سال از بین رفت.
تیمداری درسطح اول  و موفقیت در آن نیازمند اسپانسری قدرتمند است که بتواند هزینه‌های تیمداری را تضمین کند، پس از آن ورود فوتبالی‌های کاربلد به این عرصه بسیار مهم است زیرا مدیران غیر فوتبالی طی سالیان گذشته درس خود را در فوتبال گلستان پس داده‌اند.
در هر صورت اگر قرار بر تیمداری گلستان در لیگ سطح بالای فوتبال کشور باشد، باید تمامی شرایط برای آن فراهم شود و روزی نرسد که دوباره بگوییم بادآورده را باد برد.
نورمحمد اتایی : کارشناس ارشد تربیت بدنی گرایش مدیریت و مربی فوتبال

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر