c_300_250_16777215_10_images_76662.jpg

آق قلا : ترکمن سسی - مركز شهيد مرجاني از گذشته تاكنون از اهميت و تاثيرگذاري بسياري در زمينه حفظ گونه هاي ارزشمند ماهيان خاوياري برخوردار بوده است و از مهم ترين ظرفيت هاي تكثير و رهاسازي ماهيان خاوياري در كشور به شمار مي رود.

مدیرکل شیلات گلستان با اعلام خبر فوق افزود: همچنين اين مركز توانسته نقش بسزايي در بازسازي بانك ژني ماهيان خاوياري نيز داشته باشد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل شيلات گلستان،سیدجواد قدس علوی ادامه داد: در راستاي اجراي تبصره 19 قانون بودجه سال 99 و براساس پيشنهاد اين اداره كل و تصويب كميته ساختار و فناوري هاي مديريتي سازمان شيلات ايران، بخش قابل توجهي از ظرفيت هاي مركز بازسازي و حفاظت از ذخاير ژنتيكي ماهيان خاوياري شهيد مرجاني به بخش خصوصي واگذار مي شود.

وي گفت: هدف از اين واگذاري استفاده بيش از پيش از ظرفيت هاي اين مركز است كه اميدواريم بتوانيم در كنار بخش خصوصي شاهد رشد و پيشرفت در زمينه تكثير و پرورش گونه  هاي ارزشمند ماهيان خاوياري باشيم.

مدير كل شيلات گلستان با اشاره به نقش مهم مشاركت بخش خصوصي در پيشبرد اهداف سازماني خاطر نشان كرد: نمي توان از نقش مهم و تاثير گذار بخش خصوصي در راستاي پيشبرد اهداف سازماني در كنار بخش دولتي به آساني عبور كرد. به همين دليل برنامه ريزيهاي لازم جهت استفاده از ظرفيت ها و امكانات مازاد مركز بازسازي و حفاظت از ذخاير ژنتيكي ماهيان خاوياري شهيد مرجاني براي استفاده بخش خصوصي صورت گرفته است.

قدس علوي در پايان خاطر نشان كرد: اميد است در كنار مشاركت بخش خصوصي جهت استفاده از ظرفيت هاي مازاد اين مركز، بتوانيم كمبودهاي بخش بازسازي ذخاير ماهيان خاوياري در استان را مرتفع سازيم.

گفتني است در راستاي اين واگذاري بازديدي از سوي مدير كل و اعضاي كميته واگذاري شيلات استان، از استخرها و امكانات مورد نظر مركز بازسازي و حفاظت از ذخاير ژنتيكي ماهيان خاوياري شهيد مرجاني به عمل آمد.

لازم به ذكر است مركز بازسازي و حفاظت از ذخاير ژنتيكي ماهيان خاوياري شهيد مرجاني در ۴۵ كيلومتري شمال شرقي گرگان و در ۲۳ كيلومتري امتداد جاده آق قلا ـ گنبد به مساحت ۱۵۰ هكتار مابين روستاي اوچ تپه و چين سيبلي واقع شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر