c_300_250_16777215_10_images_76706.jpg

 

گلستان : ترکمن سسی - مدیر کل شیلات گلستان از امضا تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان شیلات ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استانداری گلستان با تخصیص 10 هزار میلیارد ریالی  جهت توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری در استان خبر داد.

 


به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان ، سید جواد قدس علوی با اعلام این خبر بیان داشت: این تفاهم نامه با هدف توسعه اشتغال پايدار و افزايش تاب‌آوري اقتصادي با استفاده از ظرفیت های طبیعی، اقتصادی و اجتماعی استان گلستان و ایجاد مزیت های اختصاصی در رسته فعالیت شیلات و آبزیان، منعقد گردیده است.


وی افزود: براساس این تفاهم نامه  وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی به اختصاص مبلغ ۴۰۰۰ میلیارد ریال از منابع در اختیار به توسعه صنعت میگو و پرورش ماهيان خاوياري در منطقه گمیشان، از طریق روش تأمین مالی مبتنی بر قرارداد و سايرمنابع متعهد گردیده است.


مدیر کل شیلات گلستان گفت: همچنین حمایت از توسعه مزارع پرورش میگو، توسعه زنجیره ارزش میگو و تکثير و پرورش ماهيان خاوياري در استان گلستان در همکاری با سازمان شیلات کشور، حمایت از توانمند سازي، تقويت وتوسعه تعاوني هاي آبزي پروري در همکاری با سازمان شيلات و همکاری در آموزش مهارتی مورد نیاز در طرح توسعه صنعت آبزیان منطقه گمیشان، از دیگر تعهدات وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در این تفاهم نامه بوده است.


قدس علوی با اشاره به وظایف سازمان شیلات ایران نیز در این تفاهم نامه خاطر نشان کرد: براساس بندهایی از این تفاهم نامه سازمان شیلات ایران نیز به ایجاد بستر همکاری نزدیک با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور شکل گیری نظام توسعه، زنجیره ارزش و ایجاد امکان تأمین مالی مبتنی بر قرارداد در پروژه توسعه صنعتی آبزیان منطقه گمیشان متعهد گردیده است.


وی گفت: همچنین سازمان شیلات ایران در خصوص تکمیل امر تأمین منابع به ميزان 6000 میلیارد ریال به منظور اجرایی شدن امر ایجاد و توسعه صنعت آبزیان منطقه گمیشان نیز همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.


مدیر کل شیلات گلستان، حمايت از تشکيل ، گسترش و توسعه فعاليت هاي تعاوني ها در حوزه پرورش آبزيان، حمايت از تشکيل و توسعه تعاوني هايي که درزمينه هاي صادرات ، بازاريابي ، برند سازي و بسته بندي آبزيان فعاليت مي نمايند و ایجاد نهاد آموزش نیروی انسانی ماهر و متخصص در حوزه تولید و فراوری و توسعه بازار محصولات را از دیگر تعهدات سازمان شیلات ایران در این تفاهم نامه سه جانبه دانست.


قدس علوی در پایان از استانداری گلستان به عنوان طرف سوم این تفاهم نامه یاد کرد و اذعان داشت: استانداری گلستان نیز با امضای این تفاهم نامه حمایت خود را از توسعه صنعت میگو و ماهیان خاویاری استان اعلام نمود و متعهد شد در زمینه تکميل منابع به ميزان 6000 ميليارد ريال با همکاری سازمان شیلات ایران، مشارکت نمايد و با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی ذیربط در اجرای این تفاهم نامه اهتمام ویژه ای را به عمل آورد.


گفتنی است این تفاهم نامه سه جانبه در حاشیه سفر یکروزه دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و جمعی از وزرا و مسئولین کشوری به استان گلستان، در جلسه ستاد مقاومتی استان، به امضا طرفین رسید.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر