c_300_250_16777215_10_images_77016.jpg

گرگان : ترکمن سسی - عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: دولت باید قیمت خرید تضمینی این محصول استراتژیک را افزایش دهد تا کشاورزان رغبت بیشتری به کشت گندم داشته باشند.


رحمت‌اله نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: رئیس جمهور در صحن علنی برای دفاع از وزرا در سال 92 می‌گفت که هم قانوندان و اقتصاددان بوده و هم موانع و مشکلات و برنامه را می‌داند اما عجیب است که با افزایش بی‌سابقه قیمت‌ها در بخش‌های مختلف، دولت نمی‌داند گندم 4 هزار تومانی برای کشاورزان توجیهی ندارد.
وی نسبت به واردات 8 میلیون تن گندم به کشور هشدار داد و گفت: در خوزستان و گلستان مردم با مشکل تولید گندم مواجه هستند و اگر این مشکلات حل نشود مجبور به واردات 8 میلیون تن گندم خواهیم شد.  
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: امروز با افزایش قیمت کود، سم، نهاده‌ها، نیروی انسانی، آب و غیره مواجه هستیم و باید متناسب با آن قیمت خرید محصول از کشاورزان هم افزایش پیدا کند.
وی گفت: شورای قیمت گذاری، قیمت کلزا و گندم را اعلام کرد اما رئیس جمهور با آن مخالفت کرد در حالیکه وزیر جهاد کشاورزی، اعضای شورای اقتصاد و اعضای کمیسیون کشاورزی باید از قیمت 11 هزار تومانی کلزا، سویا حمایت کنند.
نوروزی با اشاره به مسیر پرفراز و نشیب تولید بیان داشت: تا امروز راه و مسیر را برای تولید هموار نکردیم و تا توانستیم مسیر را خطرناک و پرریسک کردیم.
وی اضافه کرد: مجلس نقطه امید ملت برای پیگیری مطالبات‌شان است و باید امسال برنامه جامعی برای تحقق شعار سال داشته باشد.
نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید شفاف پاسخ دهند برای تسهیل فرآیند تولید و رهایی تولیدکنندگان از پیچ‌های بروکراسی اداری چه کرده‌اند.
وی گفت: برای تسهیل امر تولید باید آیین نامه‌های پیچ در پیچ و سردرگم کننده، انتصاب‌های فامیلی بدون توجه به شایسته سالاری، واگذاری‌های رانت زا، رویه‌های فسادزا و غیره باید جای خود را به عزم جدی برای شفافیت، تسهیل‌گری و پاسخگویی بدهد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر