c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-04-04_19-02-17.jpg

 

آزادشهر : ترکمن سسی – خیر درختکار ترکمن گفت: درختان چنار خیرکاشت روستای قورچای در نیمه فرودین ماه 1400 سه ساله شد.


عبدالمجید زیتونلی خیر درختکار ترکمن ساکن روستای قورچای در گفتگو با خبرنگارترکمن سسی اظهار کرد: سه سال پیش در چنین ایامی و در راستای ترویج و توسعه درختکاری در منطقه ترکمن صحرا به نیت چهار هزار شهید استان گلستان کاشت چهار هزار درخت در منطقه را آغاز کردیم.
این خیر درختکار افزود: با همراهی خودجوش جوانان روستا با جدیت این کار را دنبال کردیم و امروز درختان چنار روستای قورچای سه ساله شد.
زیتونلی خاطر نشان کرد: نگهداری و آبیاری به موقع درختان برای رشد و قد کشیدن آنها بسیار مهم است و ما با کمک جوانان روستا در فصول سرد سال نهال ها را گونی پیچ کردیم تا از گزند سرما و آسیب دام ها در امان باشد.
وی یادآور شد: برای آبیاری بهینه درختان مسیر کاشت درختان چنار در داخل روستای قورچای را لوله گذاری کردیم تا موجب سهولت و سرعت در آبیاری درختان و نیز صرفه جویی در مصرف آب بشود.
گفتنی است این خیر درختکار اهل روستای قورچای از هزینه شخصی خود برای اجرای این طرح هزینه می کند و نیز برای ارج نهادن به مقام شامخ شهدا و چهره های ارزشی منطقه هر نهال را با نام شهید و یا چهره ای ارزشمند نامگذاری نموده است.

  روستای قورچای از توابع بخش مرکزی شهرستان آزادشهر است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر