c_300_250_16777215_10_images_77052.jpeg


گلستان : ترکمن سسی - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: با توجه به افزایش دو و نیم برابری تست‌های مثبت کرونا در استان طی یک هفته اخیر، پیش‌بینی می‌شود طی دو سه هفته آینده شرایط بحرانی را در استان تجربه خواهیم کرد.


به گزارش ایسنا گلستان ، عبدالرضا فاضل ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۴۸۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۵ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۳۳ بیمار هم وصل به دستگاه ونتیلاتور هستند.
وی افزود: شمار بیماران بستری در استان در روز اول فروردین‌ماه امسال ۱۸۰ نفر بوده که این تعداد در مدت ۲۰ روز یک و نیم برابر شده است. شاید در ۱۰ روز آینده شمار بیماران بستری در استان به ۱۰۰۰ نفر برسد و دوباره شرایط تلخ اسفندماه ۹۸ را تجربه کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: در گرگان و گنبدکاووس به عنوان دو شهر بزرگ استان، به ترتیب ۲۰۰ و ۱۲۰ بیمار کرونایی بستری هستند.
فاضل گفت: در حال حاضر شهرستان‌های گنبدکاووس، گرگان، بندرگز، کردکوی، مینودشت و آزادشهر در وضعیت قرمز، بندر ترکمن، رامیان و گالیکش در وضعیت نارنجی و مابقی شهرستان‌ها در وضعیت زرد قرار دارند.
وی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته یک بیمار بر اثر کرونا جان خود را از دست داد. با توجه به روند صعودی بیماران بستری پیش‌بینی می‌شود از دو هفته آینده آمار مرگ‌ومیر افزایش پیدا کند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به آغاز محدودیت‌های کرونایی از امروز، گفت: احساس می‌شود که محدودیت جدی گرفته نشده و باید جدیت بیشتر شود. تعطیلی گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز و ۳ و ۴ در شهرهای نارنجی حتماً باید اعمال شود. بحث معیشت و اقتصاد مردم برای ما نیز با اهمیت است اما در حال حاضر سلامت آنها ارجحیت دارد.


۹۳۰۰ دز واکسن کرونا وارد گلستان شد
فاضل بیان کرد: تاکنون ۹۳۰۰ دز واکسن کرونا وارد استان و ۷۶۰۰ دز آن تزریق شده است. دوشنبه بخش دیگری از واکسن‌ها وارد استان خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه کادر درمان در اولویت اول دریافت واکسن بودند، گفت: تاکنون حدود ۷۵ درصد کادر درمان استان واکسینه شدند.


بیش از ۷۰ درصد موارد کرونای انگلیسی است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه یادآور شد: به‌صورت میانگین در کل کشور و استان گلستان می‌توان گفت که بیش از ۷۰ درصد موارد کرونا مربوط به کرونای انگلیسی است.
فاضل گفت: کرونای انگلیسی سرعت انتشار بیشتر و دوره کمون کوتاه‌تری دارد اما تاکنون هنوز ثبات نشده که میزان مرگ‌ومیر آن بیشتر باشد. آنچه تاکنون از کرونای انگلیسی به دست آمده نشان می‌دهد که مرگ‌ومیر آن همانند نوع قبلی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر