c_300_250_16777215_10_images_photo_2021-04-11_16-08-52.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - اولین پرواز گرگان به اکتائو در کشور قزاقستان همزمان با روز جمهوری اسلامی با ۵۹ مسافر از قزاق‌های مقیم گلستان انجام شد.



بر اساس اعلام علی متانت مدیرکل فرودگاه‌های گلستان: در حال حاضر  این پرواز هر ماه یک بار به صورت رفت و برگشت انجام می شود و مدت زمان پرواز ۷۵ دقیقه است.

 

کارشناسان بر این عقیده هستند که برقراری و تداوم این خط پروازی در شرایط کنونی می تواند در گسترش مبادلات فرهنگی و تجاری بین ایران و کشور قزاقستان تاثیرات مثبتی داشته باشد.

شهروندان قزاق در گلستان در چای بویی گنبدکاووس، محلات شمالی و جنوبی بندر ترکمن و در مرکز استان در محلات قزاق محله ( ضلع شرقی دانشگاه گلستان) و محله همت آباد ( خرگوش تپه ، خیابان دانشجو در مسیر دانشگاه آزاد اسلامی) زندگی می کنند.

گفتنی است دو مسجد اهل سنت در شهر گرگان در محلات قزاق نشین واقع است. مسجد امام اعظم ابوحنیفه (رض) در قزاق محله به امامت جماعت ملا بایرام مهربخش و مسجد خوجه احمد یسوی (رض) در محله همت آباد به امامت جماعت حاج رحمن بردی آخوند محمدی فعالیت دارد که در آن نماز جمعه و نماز عیدین نیز برگزار می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر