c_300_250_16777215_10_images_77100.jpg

 

گرگان: ترکمن سسی - آیت الله نورمفیدی در نامه ای خطاب به مقام معظم رهبری: قیمت اعلامی خرید گندم، کشاورزان را برای کاشت این محصول بی رغبت می کند.


آیت ا... حاج سید کاظم نورمفیدی طی نامه ای به محضر مقام معظم رهبری، مشکلات کشاورزان و تبعات ناشی از قیمت اعلام شده خرید تضمینی گندم را به معظم له اعلام و از ایشان درخواست صدور اوامر لازم برای حل این مشکل کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در این نامه آورده است: یکی از مشکلات اساسی کشاورزان که موجب بی رغبتی آنان در تولید می شود، قیمت اعلام شده خرید تضمینی گندم از سوی دولت محترم است. با این قیمت کشاورزان برای کاشت این محصول اساسی بی رغبت شده و بسوی کاشت محصولات با صرفه اقتصادی بیشتر، گرایش پیدا خواهند کرد و در نتیجه نیازمند واردات بیشتر این محصول خواهیم شد.
ایشان افزودند: درسال 1398 قیمت تضمینی خرید گندم 2700 تومان  بود و این عدد در سال 1399 به 4000 تومان رسید. هر چند این قیمت نسبت به سال قبل بیش از 48% افزایش یافته، ولی مورد اعتراض گندم کاران است و مشکلاتی را برای تولید این محصول اساسی بدنبال خواهد داشت. چرا که با افزایش قیمت جو به حدود 5500 تا 6000 تومان در بازار و پایین تر بودن قیمت تضمینی گندم، محصول گندم از چرخه مصرف انسان خارج شده و در دامداریها و مرغداریها خوراک دام و طیور خواهد شد و عرضه آن برای مصرف انسانی با کاهش مواجه می شود و علاوه بر آن اختلاف قیمت خرید گندم در داخل با قیمت آن در خارج و کشورهای همسایه، خروج گندم از کشور را  بصورت قاچاق افزایش خواهد داد.
امام جمعه گرگان خطاب به رهبر معظم انقلاب نوشتند: برابر اعلام مراجع رسمی، در ده ماهه اول سال 1399، 7/2 میلیون تن گندم  به ارزش 750 میلیون دلار از خارج وارد شده است که با احتساب ارز نیمائی هر کیلو گندم 6565 تومان برای دولت هزینه داشت، اگر با همین قیمت از کشاورزان داخل هم خرید شود مشکلات فوق الذکر را نخواهیم داشت و کشاورزان هم راضی خواهند شد. تقاضای عاجزانه حقیر آن است که حضرتعالی در سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» با اوامر صادره این مشکل را حل بفرمائید تا تولیدگران عرصه کشاورزی راضی و خشنود و عملا تحقق شعار سال را شاهد باشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر