c_300_250_16777215_10_images_77108.jpg


ترکمن سسی -  در اولین جمعه از ماه مبارک رمضان نشست همدلی معتمدین و متنفذین ترکمن و سیستانی در حضور نماینده ولی فقیه در گلستان برگزار و بر تقریب دلها ، تقویت همدلی و همزیستی مسالمت آمیز اقوام و مذاهب تاکید شد.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی،  در روزهای آغازین سال نو شمسی ماجرای سد گلستان شرایط حساسی در منطقه پیش آورد که امکان بروز حواشی و سوء استفاده تفرقه جویان و تضعیف آرامش و انسجام مردم منطقه وجود داشت که با درایت بزرگان ، تاکید مسئولین قضایی مبنی بر رسیدگی سریع و قاطع به موضوع و خویشتنداری مردم و جوانان به پایداری رسید.

بر همگان پذیرفتنی است که گفتمان بین نخبگان و فرهیختگان اقوام و مذاهب در جهت تقویت وحدت و همدلی و کاستن از آسیب های اجتماعی در مقاطع حساسی همانند ماجرای سد گلستان یکی از معقول ترین راههاست زیراکه سرنوشت اجتماعی همه اقوام در هم تنیده و این گفتمان در مسیر همزیستی مسالمت آمیز با احترام متقابل ، ارتقای امنیت و آرامش منطقه و لازمه یک جامعه بالنده و رو به رشد است.

نقش محوری و بی بدیل حضرت آیت الله نورمفیدی در حفظ و تعمیق همبستگی و همدلی در استان امری روشن است و آن حضرت همواره یکی از پایه های وحدت در منطقه شناخته می شود و مردم منطقه و اقوام گلستان نیز همواره قدردان تلاش های وی در مسیر وحدت و همدلی نمونه استان گلستان هستند از همین رو در شرایطی که پس از ماجرای سد گلستان و بروز برخی حواشی پیش آمده بیش از پیش ضرورت اصلاح ذات البین قوم ترکمن و سیستانی احساس می شد در اولین جمعه از ماه پر خیر و برکت رمضان ، جمعی از معتمدین و متنفذین دو قوم نزد آن حضرت آمدند و در جمعی صمیمی به گفتگو نشستند.

حضرت آیت الله نورمفیدی در این نشست صمیمی با بیان اینکه توصیه مهم پیامبر بزرگواراسلام (ص) این است که در صورت بروز مشکل بدنبال حل مسئله در صفا و صمیمت باشیم اظهار کردند: شما دارای پشتوانه مردمی هستید ، مردم را به خیر و نیکی و همدلی و اتحاد دعوت کنند زیراکه مومن هیچگاه کینه به دل نمی گیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به اینکه همدلی و یکپارچگی امت اسلامی خواست خداوند متعال، قرآن و پیامبر گرامی اسلام (ص) است گفتند:  ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان خواست دشمن است و مسلمانان نباید در دامی که دشمنان برای برهم زدن اتحاد و همدلی ما پهن کرده است گرفتار شوند و همه بزرگان و تاثیرگذاران اقوام در استان اعم از علماء و روحانیون و فرهیختگان در ایجاد وحدت و همدلی هم چون گذشته تلاش کنند چونکه خیری از این بالاتر نیست که جامعه آرامش داشته باشد و در آرامش و امنیت می توان ایمان را هم حفظ کرد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کردند: همه ما از هر قومی که هستیم افتخارمان این است که مسلمانیم، تعصبات قومی در فردای قیامت برای ما فایده ای نخواهند داشت، آنچه را که به درد ما می خورد اسلام ، دین و تقوای الهی است. در سالهای اول انقلاب همه شاهد بودیم که دست هایی از بیرون برای ایجاد اختلاف در منطقه فعال و به دنبال جنگ و درگیری در این دیار بودند. در قضایای اخیر هم دیدیم که از خارج کشور دشمنان به دنبال تحریک احساسات مردم استان بودند که شکر خدا با درایت بزرگان پاسخ محکمی گرفتند.

آیت الله نورمفیدی افزودند: در آستانه انتخابات هستیم قطعا در فضای مجازی با دروغ هایی که پخش می شود، به دنبال تفرقه خواهند بود و با تهمت و افترا به قومیتها و مسئولین به دنبال جریانات خاصی هستند که باید همگان با هوشیاری در مقابل این جریان ناپسند مقاومت کنیم. ایستادگی و برهم زدن نقشه های شوم دشمنان نشانه رشد جامعه ماست باید نشان دهیم در میدان هستیم و با اتحاد و همدلی دست در دست هم وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری و شورای های اسلامی شهر و روستا خواهیم شد.

گفتنی است در این نشست بر استمرار وحدت با همدلی اقوام و مذاهب در گلستان ، لزوم هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان ، برخورد با اقدامات تفرقه افکنانه و هوشیاری مردم و مسئولین در برابر نقشه های شوم دشمنان در حوادث اخیر و بر لزوم پیگیری قانونی و قضایی درباره حادثه اخیر تاکید شد.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر