c_300_250_16777215_10_images_77116.jpg

 

کلاله : ترکمن سسی - فرماندار کلاله از برگزاری  پانزدهمین جشنواره ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی طی روزهای ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت امسال به میزبانی روستای صوفیان در شرق گلستان خبر داد.


به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی فرمانداری کلاله، محمد ابراهیمی تودرواری در نشست کمیته برنامه‌ریزی جشنواره اسب اصیل ترکمن اظهارداشت: این شهرستان به عنوان یکی از قطب‌های پرورش اسب اصیل ترکمن هر ساله میزبانی رقابت‌های ملی زیبایی اسب اصیل ترکمن را بر عهده دارد.
وی افزود: حدود ۵۳۰ راس اسب اصیل ترکمن و ۶ باشگاه پرورش اسب در کلاله وجود دارد که ۳۰۰ راس از این اسب‌ها در روستای صوفیان و حومه آن نگهداری می‌شود.
تودرواری از اعضای حاضر در جلسه خواست تا تمهیدات لازم برای برگزاری این جشنواره در شرایط کرونایی را در دستورکار قرار دهند و از داوران بین المللی نیز برای حضور در این جشنواره دعوت کنند.
گفتنی است صنعت اسب در منطقه ترکمن صحرا یکی از ظرفیت های توسعه گردشگری است و در این راستا جشنواره های زیبایی اسب اصیل ترکمن چندین سال است که در منطقه برگزار می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر