c_300_250_16777215_10_images_72242.jpg

 

ترکمن سسی - علمای اهل سنت گلستان باگرامیداشت روز جهانی قدس بر وحدت امت جهان اسلام برای حمایت از مردم فلسطین و آزادی قدس شریف تاکید کردند.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، حاج صلاح الدین آخوند گوگلان مدیر حوزه علمیه ربانیه چنارلی گفت: روز قدس روز اسلام است و مبارزه با استکبار جهانی در روز قدس تجلی می یابد.
این عالم اهل سنت با بیان اینکه آرمان آزادی فلسطین آرزوی مسلمانان و آزادی خواهان جهان است افزود : روز قدس می تواند عزت اسلامی ، وحدت امت اسلامی، و حمایت از حقوق و آرمان مردم مظلوم فلسطین را زنده نگه دارد و آن را به جهانیان منعکس نماید.

حاج عبدالحی آخوند میرزاعلی، امام جمعه اهل سنت آق قلا نیز اظهار کرد: روز قدس پیام آور وحدت امت اسلامی و حمایت از مردم مظلوم فلسطین و روز ظلم ستیزی و حمایت از مظلوم و برخاسته از آرمان های انقلاب اسلامی و یکی از جلوه های حقیقی ایجاد حکومت اسلامی است.
وی تصریح کرد : روز قدس، فقط روز فلسطین‌نیست بلکه روز امت اسلامی و میدان بزرگ آزمایش ملت های مسلمان است.

حاج مدد آخوند هوشمند، امام جمعه اهل سنت اینچه برون نیز گفت: روز قدس ملت های آزادی خواه در اقصی نقاط جهان در این روز علیه ظالمان موًع گیری می کنند و این روز روز یکپارچگی امت اسلامی در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین است.
امام جمعه اهل سنت شهر مرزی اینچه برون حاطر نشان کرد: امسال بدلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در راستای حفظ سلامت مردم ، توفیق برگزاری راهپیمایی روز قدس وجود ندارد  اما این موُوغ مانع از آن نخواهد شد که ندای ظلم ستیزی و آزادی خواهی ملت ایران و سایر ملت های آزاده در حمایت از آرمان فلسطین و قدس شریف به گوش جهانیان برسد.

حاج عبدالرحمن آخوند کر، امام جمعه اهل سنت بندرترکمن نیز اظهار کرد: در روز جهانی قدس جهان اسلام دارای انسجام و وحدت برای دفاع از حقوی مردم فلسطین شد و هیچ عاملی به اندازه روز قدس زمینه ساز منسجم شدن مسلمانان شود.
وی ادامه داد: روز قدس میراث گرانبهای بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی و نشان از عمق دوراندیشی و هوشمندی امام خمینی ( ره) است که بیانگر اعتقاد و پایبندی ایشان به اندیشه وحدت و انسجام امت اسلامی در مقابل زورگویان عرصه جهانی است.

حاج اسماعیل آخوند قدیری، امام جمعه اهل سنت چنارلی نیز گفت: روز قدس نماد حمایت از مظلوم و فریاد علیه ظلم و ستم ظالم در سراسر جهان و روز حیات اسلام و نماد ایستادگی، مقاومت و یکپارچگی جهان‌اسلام در حمایت از مردم مردم مظلوم فلسطین و قدس شریف و پیام آور وحدت امت و حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.
وی تاکیدزکرد: این روز و گرامیداشت آن می تواند عزت اسلامی ، وحدت امت اسلامی و حمایت از حقوق و آرمان فلسطینیان‌مظلوم را زنده نگه دارد و آن را به گوش جهانیان برساند.

حاج ابوبکر آخوند خوجملی ، امام جمعه اهل سنت نگین شهر نیز اظهار کرد: روز قدس روز نمایش همبستگی جهان اسلامی برای آزادی قبله اول مسلمین و یادگار ارزنده امام راحل است.
وی تصریح کرد: روز جهانی قدس با معنای احیای ارزش ها و فرهنگ اسلامی در ظلم ستیزی و مبارزات ًد صهیونیستی است چراکه تنها فرهنگ و ارزش های اسلامی توان‌مبارزه با ظلم و استکبار و استعمار را دارد.

یوسف آخوند سخندان فعال فرهنگی اهل سنت نیز گفت: روز قدس در شرایط کنونی تنها نقطه امید ملت مظلوم فلسطین برای رهایی قدس شریف و آزادسازی سرزمین های اشغالی از دست جنایتکاران صهیونیستی تبدیل شده است.
وی یادآور شد: روز قدس میراث گرانبهای حضرت امام خمینی ( ره) و یکی از مسائل راهبردی جمهوری اسلامی ایت که به صورت جدی و محکم از روز کشورمان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین دنبال می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر