c_300_250_16777215_10_images_602723.jpg

ترکمن سسی : تا پیش از شروع فصل گذشته لیگ برتر فوتبال کمتر کسی نام عزت پورقاز را شنیده بود.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از "ورزش سه"، اما سیر تکاملی این بازیکن باعث شد که حالا کی روش را مجاب کند که در نبود سیدجلال حسینی در بازی با ترکمنستان او را در ترکیب ثابت تیم ملی بازی بدهد. این در حالی است که خیلی ها شاید انتظار داشتند در نبود سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان در ترکیب ثابت تیم ملی به میدان برود اما پورقاز در این مدت آنقدر کم اشتباه بوده که کادرفنی تیم ملی را مجاب به بازی دادنش بکند.
وقتی ماجرای پوشیدن پیراهن تیم ملی عجیب تر به نظر می رسد که بدانید پورقاز اول فصل گذشته به عنوان بازیکن تستی به تمرین ملوان آمد و نصرت ایراندوست سرمربی وقت این تیم او را خیلی زود قبول کرد.
پورقاز بازیکنی است که در بندر ترکمن به دنیا آمده اما برای پیشرفت در فوتبال راهی بوشهر شد و در تیم ایرانجوان این شهر بازی کرد. ایراندوست در پاسخ به این سوال که چطور شد که این بازیکن را به عنوان بازیکن تستی پذیرفت به "ورزش سه" می گوید: من زمانی که به ملوان آمدم به یکی از دوستان صمیمی ام که در بوشهر زندگی می کرد، تماس گرفتم و گفتم اگر بازیکن خوبی سراغ دارد به ما معرفی کند. او هم گفت که پورقاز در ایرانجوان بازی می کند و اگر اشکالی ندارد به تمرینات ملوان بیاید که ما هم استقبال کردیم.
او ادامه داد: شاید باورتان نشود ولی پورقاز به همراه کنعانی به تمرینات ما آمدند و حتی 5 دقیقه هم با ما تمرین نکردند به محض اینکه من نحوه تمرین کردن پورقاز را دیدم گفتم که کارهایت را بکن و به ملوان بیا.
مربی سابق ملوان در مورد اینکه ویژگی‌های پورقاز چیست هم گفت: بزرگترین حسن پورقاز این است که بسیار مدافع باهوش است. پاس هایش دقیق و درست است و همچنین پرش های بسیارهای بلندی دارد که در پست دفاع وسط بسیار به او کمک می کند. البته این را بگویم که بعد از چند هفته که با ما تمرین کرد من متوجه شدم که پرتاب های اوت بسیار بلندی هم دارد و به همین دلیل در بعضی مواقع از این خصوصیت او استفاده کردم.
نکته عجیب این است که این بازیکن در سن 28 سالگی اولین بازی‌هایش را برای ملوان انجام داد و حالا در سن 29 سالگی این فرصت را پیدا کرده که برای اولین بار برای تیم ملی بازی کند. ایراندوست در مورد اینکه چرا پورقاز اینقدر دیر به فوتبال معرفی شد هم گفت: به هرحال این ضعف فوتبال ما است که بازیکنان با استعداد دیده نمی شوند. این موضوعی است که برای فوتبالیست‌های ما بد است اما خدا را شکر که پست دفاع وسط نیاز به دوندگی زیادی ندارد و پورقاز می‌تواند سال ها برای تیم ملی بازی کند.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 یعقوب 1394-08-24 19:39
با سلام و تشکر از سایت خوبتان
امید وارم آقای پورقاز موفق موفقتر شوند
و عاملی برای پیشرفت ورزش صحرا
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر