c_300_250_16777215_10_images_77914.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - معاون آموزش و پرورش گرگان با اشاره به هماهنگی وزارت بهداشت و ستاد کرونا گفت: واکسیناسیون فرهنگیان بزودی اجرا می شود و بر این اساس برگزاری کلاس های حضوری مدارس از مهرماه سالجاری دور از انتظار نیست.

 


سید قاسم حسینی، در گفتگو با مدیرعامل موسسه اصحاب رسانه گلستان، از واکسیناسیون تمامی معلمان، کادر اجرائی و رانندگان سرویس مدارس از هفته اول مرداد خبر داد و گفت: پیش بینی می شود کلاس های درسی به صورت حضوری برگزار شود، اما آمادگی لازم برای کلاس های غیرحضوری نیز وجود دارد.
وی، با تاکید بر اینکه به هر دلیل امکان برگزاری کلاس های حضوری وجود نداشته باشد، آموزش دانش آموزان به صورت غیرحضوری دنبال خواهد شد، افزود: شبکه شاد با بیش از 15 میلیون کاربر از امکانات خوبی همچون تدریس زنده و امکان برگزاری کلاس های پرسش و پاسخ، حضور و غیاب، برگزاری آزمون و ... را دارد.
حسینی، افزود: از زمان راه اندازی شبکه شاد امکانات این اپلیکشن گسترش یافته و نیز معلمان هم در این مدت تجارب خوبی در زمینه آموزش مجازی و تولید محتوا کسب کرده اند.
معاون آموزش و پرورش گرگان، تصریح کرد: در مکان هایی که به هر دلیل امکان استفاده از بستر فضای مجازی فراهم نباشد، بسته های آموزشی و درسنامه بین دانش آموزان توزیع می شود و کلاس های رفع اشکال با رعایت پروتکل ها و با تعداد محدودی از دانش آموزان برگزار می شود.


وی گریزی به ثبت نام دانش آموزان در مقاطع مختلف آموزشی زد و گفت: ثبت نام تمامی دانش آموزان در هر مقطع براساس منطقه جغرافیایی و پراکندگی مدارس در آن منطقه انجام می شود.
حسینی با اشاره به اینکه در برخی مناطق تجمع مدارس وجود دارد و در برخی مناطق دیگر مدارس کمتری وجود دارد، گفت: بر این اساس یک مبدا تا مقصد را به عنوان محدوده مشخص می کنیم و لزوماً مدرسه منطقه مذکور در مرکز آن محدوده نخواهد بود.
وی گفت: اگر ظرفیت مدرسه ای تکمیل شود، دانش آموزان آن منطقه در اولویت ثبت نام در نزدیکترین محدوده جغرافیایی قرار خواهند گرفت.
معاون آموزش و پرورش گرگان، با بیان اینکه ثبت نام فقط در مقاطع اول، هفتم و دهم با تراکم زیادی مواجه است، اظهارداشت: دانش آموزان سایر مقاطع نیازی به ثبت نام ندارند و در پایه بالاتر مدرسه قبلی خود ثبت نام می شوند.


حسینی با بیان اینکه تحصیل دانش آموزان در مقطع دهم و بالاتر به صورت عمومی نبوده و دروس آن ها با توجه به رشته تحصیلی شان تخصصی است، اظهارکرد: دانش آموزان پایه دهم بر اساس اولویت بندی هدایت تحصیلی در یکی از رشته های ریاضی، تجربی، انسانی، معارف، کار و دانش و هنرستان فنی ثبت نام و تحصیل خواهند کرد.
وی گفت: برای ثبت نام دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های فنی و هنرستان دارند، محدوده جغرافیایی ملاک نیست و آنان می توانند با مراجعه به هنرستان های فنی در رشته مورد علاقه خود ثبت نام کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر