c_300_250_16777215_10_images_77994.jpg

 


ترکمن سسی: مدیر و مدرس حوزه علمیه ام الابرار خواهران آق قلا با اشاره به ماهیت ضد اسلامی و تفرقه انگیز برخی رسانه ها و شبکه های ماهواره ای منتسب به اهل سنت ، رویکرد آنها را تامین منافع غرب دانست.


بانو آسیه حاجی میرزاعلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ترکمن سسی، با اشاره به این که امروز هویت و اهداف شبکه های ماهواره ای منتسب به اهل سنت مانند شبکه " کلمه" و "وصال" برای مخاطبان به مباحث دینی مشخص شده است، اظهار کرد: در ابتدای تاسیس این شبکه ها ماهیت پلید آنها برای مردم و بویژه برای جوانان با ایمان ناشناخته بود و بیم آن می رفت تا فرزندان اسلامی ما در دام عقاید پوچ و غلط گردانندگان این قبیل شبکه ها گرفتار شوند، اما خوشبختانه روشنگری علمای منطقه و تشریح و تبیین اهداف گردانندگان شبکه های ماهواره ایی منتسب به اهل سنت از سوی روشنفکران دینی در  رسانه ها و محافل دینی باعث شد تا ماهیت ضد اسلامی و تفرقه انگیز آنها برای مخاطبان آشکار گردد.

این بانوی اهل سنت با تاکید بر این موضوع که گردانندگان شبکه های ماهواره ای در کشورهای اروپایی نمی توانند مرجع خوبی برای سوالات و ابهامات فقهی و شرعی مخاطبان مسلمان باشند، افزود: چطور می توان تصور و باور کرد که هزینه های مالی این گونه شبکه ها که از سوی برخی دولت های غربی و حامیان آنها در منطقه تامین می شود صرف دین اسلام و تقویت وحدت و انسجام در بین امت اسلامی شود.

بانو میرزاعلی ادامه داد: اکثر مباحثی که در این شبکه های ماهواره ای به روی آنتن می رود چالشی و ابهام زا و اختلاف برانگیز است به نحوی که باعث ایجاد بدبینی و حساسیت پیروان یک مذهب علیه مذاهب دیگر می شوند، حال آنکه نبی مکرم اسلام(ص) دین اسلام را دین وحدت ، میانه روی و اعتدال معرفی کرده است.

مدیر حوزه علمیه ام الابرار آق قلا خاطر نشان کرد: بنابراین انگلیس که دهه ها پیش با هدف وحدت شکنی و تفرقه انگیزی در امت اسلامی فرقه وهابیت را در قلب یک سرزمین اسلامی شکل داد ، اکنون با کمک و همراهی آمریکا می کوشد تا با اختلاف افکنی های مذهبی ، برداشت های ناصحیح و افراطی گری را در کشورهای اسلامی گسترش بخشیده و همچنان ترویج عقاید وهابیت در میان جوانان مسلمان را مناسب ترین گزینه برای دامن زدن به چند دستگی و اختلاف در بین دولت های اسلامی می دانند.

مدرس حوزه علمیه ام الابرار خواهران آق قلا، سیاست های چند گانه این شبکه های وابسته به بیگانه را مورد انتقاد قرار داده و متذکر شد: اگر این شبکه ها واقعا طرفدار دین و اهل سنت بودند چگونه است که در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در بین مسلمان اهل سنت سکوت اختیار کرده و برابر اقدامات وحشیانه این رژیم جعلی در قبال مردم بی گناه فلسطین بی تفاوت هستند؟! آنها نسبت به این وقایع واکنش ندارند زیرا اهداف شان تامین منافع غرب و پیروی از سیاست های آمریکا و انگلیس در منطقه است.

وی تصریح کرد: غرب و آمریکا می دانند که در صورت برقراری وحدت در دنیای اسلام و قدرت یافتن مسلمانان نمی توانند به حکمرانی خود در منطقه ثروتمند خاورمیانه ادامه دهند و چاره کار را در این می‌بینند تا از هر راهی که ممکن است به اختلافات مذهبی در میان امت اسلامی و کشورهای منطقه دامن بزنند تا علاوه بر تضعیف مسلمانان با فروش سلاح های کشتار جمعی در منطقه چند هدف را همزمان دنبال بکنند.

آسیه حاجی میرزاعلی مناسب ترین رویکرد برای دریافت هر گونه پاسخ به سوالات و ابهامات شرعی و فقهی را مراجعه به اساتید و علمای شناخته شده در حوزه های علمیه و مکاتب خواند و تاکید کرد: خوشبختانه امروز به برکت نظام اسلامی تعداد حوزه های علمیه و مکاتب افزایش پیدا کرده و از سوی دیگر بر علاقمندی جوانان و علی الخصوص خواهران ما جهت مشارکت در کلاس های دینی و حفظ قرآن کریم بیشتر شده است.

بانو میرزاعلی در پایان یادآور شد: جوانان علاقمند ما اکثرا سوالاتی دارند که برای دریافت پاسخ شان می توانند به مراجع دینی شهر و یا محل زندگی خود مراجعه کرده و از پاسخ های ارائه شده بهره مند گردند. بدون شک مراجعه به رسانه های تفرقه انگیز در فضای مجازی که دنبال ترویج عقاید و اهداف خاصی هستند نمی تواند گزینه مناسبی برای مخاطبین ما باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر