c_300_250_16777215_10_images_82019.jpg


ترکمن سسی - دکتر ناصرقلی سارلی که به عنوان نماینده ترکمنان در شورای راهبردی اهل سنت همراه برخی چهره های اهل سنت اواسط هفته گذشته با وزیر ارشاد دیدار داشت، پیشنهاد داد در مناطق مختلف کشور «بنیاد فرهنگی اقوام» خاص هر منطقه ایجاد شود.




دکتر سارلی، استاد دانشگاه خوارزمی با اشاره به اینکه ما یک ملت متنوع به ویژه از جنبه‌های فرهنگی هستیم، تصریح کرد: وقتی با یک جمعیت متنوع فرهنگی مواجه هستیم ممکن است سیاست واحد فرهنگی داشته باشیم اما در هرجایی باید یک راهبرد ظریفی شکل بگیرد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دو وظیفه دارد که یکی ساختار اداری این مجموعه است، اما وظیفه مهم‌تر تقویت و ترمیم فرهنگ است که از نظر ساختار اداری و کار کارمندی امکان‌پذیر نیست. پیشنهاد می‌کنم در مورد اقوام و مذاهب در هر منطقه یک بنیاد فرهنگی خاص آن منطقه را ایجاد کنید تا زبان و ادبیات و سایر بخش‌های فرهنگی را شامل شود.

سارلی بیان کرد: افراد دلسوز زیادی در این بخش کار می‌کنند و مهم‌ترین بخش دولت و نظام که می‌تواند این تنوع فرهنگی را به فرصت تبدیل کند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

در این دیدار هرکدام از چهره های اهل سنت حاضر در جلسه نظرات خود را بیان کردند و بر لزوم تلاش وزارتخانۀ فرهنگ و ارشاد برای تحقق خواسته‌های جامعه اهل‌سنت در حیطۀ مسئولیت این وزارتخانه تاکید کردند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر