c_300_250_16777215_10_images_82021.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - همایش تجلیل از همراهان قرآن کریم استان گلستان با حضور جمعی از مدیران و فعالان قرآنی در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

 


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، همایش تجلیل از همراهان قرآن کریم استان گلستان  با حضور احسان مکتبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، حجت الله یعقوب مهدوی نماینده ولی فقیه در هلال احمر، علی اصغری معاون دفتر نماینده ولی فقیه در گلستان و جمعی از مدیران و مسئولان و فعالان قرآنی در صبح امروز شنبه 27 شهریور ماه با رعایت پروتکل های بهداشتی در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.
در ابتدای همایش «محمد رعیت» رییس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از فعالان قرآنی و ارائه گزارشی از فعالیت های قرآنی در سطح استان، گفت: پس از ارزیابی هزار و ۹۸ روستای ثبت نامی در سامانه طرح ملی انتخاب روستای قرآنی ایران، توسط هیأت های انتخاب در استان ها و معرفی ۳۷ روستا از ۲۵ استان کشور، هیأت انتخاب مرکزی با حضور نمایندگان دستگاه های مختلف کار خود را  آغاز کرد که در مرحله اول، ۱۸ روستا برای ارزیابی میدانی مستندات و گزارش های دریافتی انتخاب شد.
وی افزود: در استان گلستان 40 روستا در سامانه ثبت نام کرده بودند که از این تعداد 3 روستای دنگلان، زیارت و توران فارس بیشترین امتیاز ارزیابی را کسب کردند که در نهایت در آیین اختتامیه این همایش در مرکز پس از انتخاب 7 روستای منتخب کشوری؛ از تعدادی از روستاها از جمله روستای دنگلان استان گلستان با در نظر گرفتن بسته حمایتی از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر به عمل آمد.
رعیت همچنین به رونمایی از کتاب جزء 30 قرآن کریم به زبان طبری اشاره کرد که امروز از آن رونمایی خواهد شد و گفت: در راستای انس، تقویت و توجه اقوام به قرآن کریم، کتاب جزء 30 قرآن کریم به زبان طبری به همت سید محمد مهدی کمالی آماده شده است.
سپس عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز ضمن تبریک روز شعر و ادب فارسی و تقارن آن با همایش تجلیل از همراهان قرآن کریم استان گلستان ، گفت: با نگاهی به تاریخ فرهنگ و ادب ایران زمین، مشاهده می شود که نام داران شعر و ادب ایران با قرآن مانوس بوده اند و همواره با تاثیر پذیری و یا بر اساس قرآن اشعاری را از خود به جای گذاشته اند.
وی ضمن اشاره به خاطره ای از زنده یاد شهریار که روز ملی شعر و ادب فارسی به نام و یاد آن شاعر فقید نامگذاری شده است، گفت: از شهریار شعری چون «علی ای همای رحمت و...» به جای مانده است که با مداقه و تدبر در آن مشاهده می کنیم که اشاره به آیه ای از سوره ی مبارکه مائده دارد.
کشمیری قرآن را اقیانوس مواجی دانست که هر کسی می تواند به حد توان از آن بهره ببرد، گفت: افتخار می کنیم پیرو دینی هستیم که کامل ترین و بهترین دین خداست و معجزه ی پیامبرش کتابی است که در دستان ماست و کتاب راهنمای ما برای کمال سعادت دنیا و آخرت به شمار می رود.
وی در پایان نیز گزارشی از فعالیت های چشم گیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حوزه قرآن ارائه کرد و گفت: برگزاری جشنواره ملی نگارگری و داستانک قرآن و عترت، تلاوت های مجلسی  و برپایی کارگاه ها، پویش ها و نمایشگاه های قرآن کریم و پیگیری اطلس قرآنی و انجمن خیران قرآن تنها گوشه ای از فعالیت های گسترده این اداره کل در حوزه ی قرآن و عترت است.
گفتنی است پخش کلیپ فعالیت های 3 روستای شاخص قرآنی گلستان، اجرای تواشیح، اجرای نمایش مکتبخانه با نگاه آموزشی و ترویجی قرآنی، شعر خوانی قرآنی محمد دیلم کتولی شاعر گلستانی، رونمایی از کتاب جزء 30 قرآن کریم به زبان طبری از دیگر برنامه های همایش تجلیل از همراهان قرآن کریم استان گلستان بود.
یادآوری می شود تجلیل از روستاهای برگزیده قرآنی، فعالان و دست اندرکاران نوزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت و تجلیل از خیرین قرآن استان گلستان پایان بخش این همایش قرآنی بود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر