c_300_250_16777215_10_images_83031.jpg

 

ترکمن سسی - آزاده دوران دفاع مقدس گفت: ایمان و وحدت کلمه رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بود.


عاشور بردی اتکپور در گفتگویی با خبرنگار ترکمن سسی ، دوران دفاع مقدس را مجموعه ای از رشادت ها، جانبازی ها، از خودگذشتگی ها و ایثارگری در دفاع از میهن و انقلاب اسلامی سال 57 دانست و گفت: رژیم صدام حسین در شرایطی کشور ما را آماج حملات خود از راه هوا، زمین و دریا قرار داد که منافقین نیز سعی می کردند با ایجاد هرج و مرج و ترور شخصیت های مذهبی اوضاع را نابسامان نشان دهند. در آن زمان تکلیف دولت وقت با مردم و آرمان های انقلاب اسلامی مشخص نبود و دشمن نیز با ایجاد ناامنی در نقاط مرزی بر شایعه وقوع جنگ بیش از پیش دامن می زد.

اتکپور با اشاره به این که دشمن مرزهای کشور را با استفاده از اصل غافلگیری مورد تهاجم قرار داد، افزود: رژیم بعث عراق در قبال کشور ما همه قوانین بین المللی را زیر پا گذاشت و تعداد زیادی از ساکنین نوار مرزی  در غرب کشور را به شهادت رساند و به اسارت گرفت. آن زمان ارتش بطور کامل ساماندهی نشده بود و صدام با اطلاع از اوضاع داخلی کشور قصد داشت در عرض سه روز کار جنگ را به نفع خود به پایان برساند.

این آزاده جنگ تحمیلی مقاومت نیروهای مردمی در برابر حملات دشمن را نقطه عطف روزهای آغازین جنگ تحمیلی خواند و اظهار داشت: صدام با حمایت مستقیم آمریکا و دولت های غربی  به لشکرهای خود دستور داده بود تا با آتش مستقیم به اشغال شهرهای ایران بپردازند و چنانکه دیدیم خرمشهر تا مدتی تحت اشغال ارتش دشمن قرار داشت، اما بتدریج نیروهای مردمی به نظم بهتری رسیده  و دوشادوش قوای نظامی و به صورت شبانه روزی در برابر دشمن ایستادگی کردند و اولین جرقه های پیروزی با تحمیل شکست به گردان های در حال پیشروی عراق بارقه امید را در دل مردم زنده کرد.

اتکپور ایمان و وحدت کلمه را رمز پیروزی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس برشمرد و یادآور شد: مدافعان کشور از هر گروه، مذهب و نژاد داوطلبانه بسوی میدان های نبرد شتافتند و در برابر دشمن تا دندان مسلح حماسه خلق کردند. هشت سال دفاع مقدس مرهون شجاعت و شهامت همه دلاورمردان ایران زمین است. نیروی دریایی عراق در مدت زمان کوتاهی متلاشی شد.
 
وی عنوان نمود: خلبانان هوانیروز در همان سال اول جنگ ابتکار عمل را بدست گرفته و در یک عملیات گسترده ضربات مهلکی را به نیروی هوایی عراق که در تاریخ بی نظیر بود، وارد کردند. در نبرد زمینی هم دشمن حرف زیادی برای گفتن نداشت و تنها راه جلوگیری از پیشروی  نیروهای  پیشتاز را در گلوله باران بی وقفه خط مقدم می دید. این جنگ  بخاطر حمایت غربی ها از ارتش بعث در همه خطوط  دامنه دار بود. عراقی ها برای اولین بار در طول یک جنگ  از بمب های شیمیایی استفاده کرده و در نتیجه آن تعدادی زیادی از نیروها شهید شدند.

اتکپور نقش رزمندگان اهل سنت در دفاع از سرزمین اسلامی را انکارناپذیر دانست و خاطر نشان کرد: اهل سنت استان گلستان به تنهایی ششصد شهید تقدیم این مرز و بوم کرده است. خاطرات جنگ و یادآوری کسانی که خویشتن را فدای کشور کردند، از ذهن و فکر مردم فراموش نخواهد شد. نسل امروز زندگی در دوران جنگ را تجربه نکرده اند و علاقمند هستند تا با زوایای مختلف و تاریخ عملیات هایی که زمانی بر علیه دشمن ترتیب داده شده اند، آشنا شوند. جنگ تحمیلی درس های زیادی برای گفتن دارد. دشمن ارزش های زیادی را زیر پا گذاشت تا بتواند به اهداف خود دست پیدا کند اما مقاومت و ایستادگی مردم، دشمن را زودتر از آنچه که فکرش را می کرد بابت جنگی که براه انداختند، پشیمان کردند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر