c_300_250_16777215_10_images_83060.jpg

 

گرگان : ترکمن سسی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، در پیامی درگذشت خلیفه «دردی طریک» باخشی پر آوازه ی ترکمن را تسلیت گفت.

 

متن پیام عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان به این شرح است:

انالله و اناالیه راجعون
موسیقی ترکمن با نام، نوا و آوای هنرمندانی مانند خلیفه «دردی طریک» درخشان و ماندگار بوده و خواهد بود و خبر درگذشت و فقدان این چهره ی شهیر موسیقی دشت ترکمن، غمی سترگ بر دل ما پدید آورد.

اینجانب درگذشت این هنرمند ارزشمند و گرامی را به خانواده عزیزش و جامعه موسیقی ترکمن و استان گلستان تسلیت می گویم و از خداوند منان برای آن مرحوم رحمت الهی و برای بازماندگان صبر خواهانم و بر این باورم که نام «دردی طریک» در یاد و خاطره ی موسیقی این مرز پرگهر و خصوصا قوم اصیل ترکمن، همواره به نیکی و با افتخار به  یادگار خواهد ماند.

یادآوری می شود خلیفه دُردی اسماعیل زاده(طریک) باخشی دوتارنواز ترکمن در روستای آق قبر شهرستان آق قلا در استان گلستان متولد شد و در سال 1399 از سوی دبیرخانه شورای ارزشیابی هنرمندان، شاعران و نویسندگان کشور نشان درجه یک هنری (معادل دکتری) را دریافت کرد.


نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر