c_300_250_16777215_10_images_83067.jpg

 

بندرترکمن : ترکمن سسی - مدرس حوزه علمیه صیدآباد چپاقلی وظیفه امت در شرایط کنونی را بسیار خطیر خواند.



حاج نورجان آخوند اکرم در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی، اخلاق نیکو، جوانمردی، امانتداری و اخلاص در عمل را از خصوصیات فردی و اجتماعی پیامبر اکرم صلی الله علیه واله وسلم خواند و گفت: پیش از آنکه ایشان به پیامبری برگزیده شود در بین قریش به راستگویی معروف بود و به نام محمد امین شناخته می شد.
در آن زمان بزرگان قریش خویشتن را برتر از سایر مردم دانسته و سفید را نسبت به سیاه و ثروتمندان را در قیاس با ضعفا بالاتر می شماردند‌.

آخوند اکرم تفاوت جایگاه و خودبرتر بینی را از مهمترین ویژگی های بزرگان مکه در صدر اسلام عنوان نمود و اظهار داشت: شراب خواری، برده داری، کالا دانستن زنان و زنده به گور کردن نوزادان دختر از عناصر جهالت و تاریکی در دوران جاهلیت بود، ضمن آنکه در مکه بت پرستی رواج داشت و کعبه به مکانی برای نگهداری از بت های سنگی تبدیل‌شده بود. آنها فرزندان شان را جنگجو بار می آوردند و به آنها طریقه جنگاوری و کشتن می آموختند. جان افراد تهی دست ارزشی نداشت‌. حکومت داری بر اساس عدالت پایه گذاری نشده بود و در سر هر سفره شراب می نوشیدند.

مدرس حوزه علمیه صید آباد روستای چپاقلی ادامه داد: در چنین زمانی نبی مکرم اسلام ماموریت پیدا کرد تا مردم را بسوی خداپرستی دعوت کند و با توجه به شناختی که نزدیکان ایشان از آن حضرت داشتند در همان ابتدای دعوت، اهل بیت و تنی چند از اصحاب به اسلام ایمان آوردند. در آن دوران زمامداران مکه را تعدادی از طبقه ثروتمند و تجار تشکیل می دادند. طایفه گری حرف اول را می زد و به زندگی اشرافی و طبقاتی تاکید می ورزیدند.

آخوند اکرم، محاصره اقتصادی و تبعید طولانی مدت به شعب ابی طالب را سالهایی بسیار دشوار برای آن حضرت و یارانش توصیف کرد و افزود: مهاجرت به حبشه و هجرت به مدینه از جمله اتفاقات تعیین کننده و سرنوشت ساز در صدر اسلام به حساب می آیند. ترک دیار و رها کردن تعلقات دنیوی تصمیمی نیست که بشود براحتی گرفت، اما مهاجرین هر دستوری که امر الهی در آن قرار داشت را به جان خریدند تا نهال اسلام به تدریج شکوفاتر شود، نبی مکرم اسلام به یاری خدای متعال، اهل بیت و اصحاب رضی الله کار دعوت را تدوام بخشیدند و جز یکتاپرستی را دنبال نکردند. زندگی مسلمانان صرفا در راه اعتلای دین و انتقال پیام قرآن به نسل های آینده سپری شده است.

این عالم اهل سنت خاطر نشان ساخت: وظیفه مسلمانان در پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام سنگین تر شد‌. ایشان در طول زندگی با برکت خود امانتداری و راستگویی پیشه کرد و از نمازهای نافله شب غافل نشد. امروز در شرایطی اسلام از هر سو آماج کینه توزی یهود و نصارا قرار دارد، امت آخر زمان وظیفه خطیری بر عهده دارند و ما نیز مانند آن حضرت، خلفای اربعه، امامان معصوم می بایست نسبت به پایبندی و اجرای اوامر الهی پیشقدم باشیم.
قدر مسلم آنچه که اکنون در جهان باقی و پرآوازه است، نام رفیع و بلند محمد صلی الله علیه واله وسلم و دین زنده و حرکت بخش اسلام است که جای خود را هر روز بیش از گذشته در دلها باز می کند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر