c_300_250_16777215_10_images_84032.jpg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی – بنیامین آق آتابای هنرمند نابینای گنبدی است که شعر می گوید ، می نویسد و گیتار می نوازد.

 


به مناسبت روز جهانی ایمنی عصای سفید ، که روز بزرگی برای نابینایان است یکی از هنرمندان نابینای گنبدی را به قلم خودشان معرفی می کنیم.
این هنرمند نابینا در معرفی خود می نویسد:
بنیامین آق آتابای، متولد 1370 در شهر گنبدکاووس، در اثر ازدواج فامیلی والدین نابینای مادرزاد هستم، شعر می گویم و کمی هم مینویسم.
با هنر قالیبافی آشنا هستم که از مادر هنرمندم یاد گرفتم و قالیچه ای ساده اما بسیار جالب و خاطره انگیز را که به نشانه ابراز مراتب قدردانی و محبت نسبت به معلمان عزیزم که به من اندیشیدن آموختند در دوره سوم ابتدایی بافتم.
در المپیاد علمی سال 1386 در بین مدارس استثنایی شهر تهران رتبه دوم را کسب کردم و همان زمان از رئیس آموزش و پرورش استثنایی وقت تهران خانم انیسه سید جوادی لوح تقدیر دریافت کردم.
در مقطع دوم دبیرستان که در مدرسه عادی تحصیل میکردم رتبه اول را کسب کردم.هرگز یادم نمیره که مدیر مدرسه با تصور اینکه من نمیتونم در مدرسه عادی ادامه تحصیل بدم تقریبا بیش از یک ماه مانع از ثبت نام من در اون مدرسه شد.
مدارک مهارتهای هفتگانه فناوری اطلاعات و رایانه کار ICDL  را در تابستان سالهای 1389 و 1390 از سازمان آموزش فنی حرفه ای اخذ کردم. اخذ این مدارک صرفا با پشتکار خودم بود علیرغم عدم امکانات متناسب با نابینایان و ممانعت برخی مسئولین اداره. این افتخار رو دارم که من نخستین نابینایی بودم که چنین مدرکی رو در شهر گنبد گرفتم و راه رو بر سایر دوستانم هموار کردم. به خوبی یادم هست که در بعد از ظهر یکی از روزهای همین ایام در مسیر برگشتن از کلاس به هنگام عبور از تقاطع بر اثر بی احتیاطی راننده خودرو دچار سانحه تصادف شدم اما این اتفاق هرگز موجب نشد که خونه نشین بشم. چون باور داشتم این اتفاق برای هرکسی ممکنه بیفته و هیچ ربطی به نابینایی من نداره.
مدرک کارشناسی حقوق را در سال 1396 از دانشگاه مازندران گرفتم. وظیفه دارم از اساتید خوب دانشگاه که در طول تحصیلم هیچ کمکی رو از من دریغ نکردند صمیمانه تشکر کنم.
در آیین رونمایی از ارکستر ملی ویژه ایران در سالن سوره تهران در تاریخ 23 آذر سال 1397 از دکتر لوریس هایکازی چکناواریان، استاد مسلَم موسیقی کلاسیک لوح تقدیر دریافت کردم.
گواهی دوره مقدماتی گیتار پاب با سطح عالی را در 23 تیرماه سال 1400 از آموزشگاه شباهنگ گنبد گرفتم.
#معلولیت_محدودیت_نیست

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر