c_300_250_16777215_10_images_84068.jpg

 

گنبدکاووس : ترکمن سسی - امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس گفت: تعطیل رسمی روز 12 ربیع الاول مناسبت خوبی برای تقویت هفته وحدت خواهد بود.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی از مصلی نماز جمعه اهل سنت گنبدکاووس ، عبدالکریم آخوند جاور در سخنان پیش از نماز عبادی جمعه این هفته با تبریک هفته وحدت به مسلمین جهان و بخصوص  مردم متدین ایران اسلامی اظهارداشت: به قول قریب به اتفاق مورخین اهل سنت، ولادت حضرت محمد (ص) 12 ربیع الاول و به قول مشهور میان شیعیان 17 ربیع الاول سال عام الفیل است. احترام به نظر جامعه اهل سنت و تعطیل رسمی هر دو روز قدم مثبتی در راستای تقویت وحدت و باشکوه تر شدن این هفته خواهد بود.    

آخوند عبدالکریم جاور در ادامه بر استفاده از نخبگان و دانش آموختگان اهل سنت در مناصب سیاسی، اجتماعی و اجرایی تاکید کرد و افزود: مطالبات مردم اهل سنت منطقه، حمایت و تقویت استفاده از نخبگان و کارشناسان بومی منطقه در امور اجرایی شهرستان و استان و اشتغالزایی برای جوانان بومی شهرستان است.
 
وی تصریح کرد: سال هاست که جوانان شهرستان و منطقه علیرغم توانمندی و تحصیلات عالی در جایگاهی که شایسته آنان بوده به کار گرفته نشده اند و از محرومیت ها رنج می کشند. مسئولان جهت تعمیق وحدت، در راستای تسهیل و بهره مندی اهل سنت و نیز اشتغال بومیان شهرستان قدم های عملی بردارند.

خطیب جمعه اهل سنت گنبدکاووس در ادامه سخنان خود با اشاره به وقوع انفجار بمب در مراسم نماز جمعه افغانستان اظهار داشت: کشور افغانستان در دهه های اخیر به مرکز مناقشه کشورهای بیگانه و کانون تفرقه بین اقوام و مذاهب اسلامی شده  و متاسفانه اخیرا نیز انفجار بمب توسط گروه های تندرو ده ها مسلمان را در نماز جمعه به کام مرگ کشانده است.

آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: دشمنان اسلام برای رسیدن به اهداف پلید خود و نیز سیطره بر منابع طبیعی و انسانی کشورهای مسلمان  همواره در حال تحریک احساسات و اعتقادت دینی و قومی مردم کشورهای مسلمان هستند و تروریسم را در این کشورهای تقویت می کنند.

وی با بیان اینکه ؛ به نمایندگی از جامعه اهل سنت، علما و ائمه جمعه اهل سنت منطقه این اقدامات تروریستی و برادر کشی در افغانستان را شدیدا" محکوم می کنیم افزود : هفته وحدت بهترین مناسبت برای تجمع مسلمانان حول محور پیامبر (ص)، تقویت وحدت و همدلی مسلمین و مقابله با تهاجم فرهنگی، و اقدامات تفرقه افکنانه استکبار جهانی است.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس در بخش دیگر سخنان خود به کمبود آب در استان و شهرستان بخصوص در روستاهای مرزی و محروم اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر چندین روستای مرزی استان از آب سالم محروم اند و بسیاری از روستائیان با کمبود آب آشامیدنی بهداشتی مواجه هستند.

آخوند عبدالکریم جاور تصریح کرد: حدود پنج دهه پیش در رودخانه های منطقه و کانال های طبیعی اطراف شهر گنبدکاووس به لحاظ جریان سالم آب و اتصال به دریای خزر مردم از این رودخانه ها و کانال ها ماهی سید می کردند. ولی اکنون به دلیل بی تدبیری و ساخت سدهای مختلف کانال ها خشک و رودخانه ها تبدیل به فاضلاب و مکان زیست  جانوران جونده و موزی شده.     

وی اظهار داشت: مسئولان و مدیران  بسیاری از کشورهای جهان و کوچک تر از استان گلستان امثال تایلند اهمیت ویژه آب را دریافته اند و با برنامه ریزی اصولی، آموزش و راه اندازی کارخانه های مختلف تولیدی، آب مورد نیاز مردم را تامین کرده اند . مسئولان ما نیز باید برای رفع معضل کمبود آب منطقه و موضوع مهم خشکسالی کشور تدبیر و برنامه های دور اندیشانه ای داشته باشند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر