c_300_250_16777215_10_images_86092.jpg

 

ترکمن سسی - وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار کرد: برنامه دولت سیزدهم آن است که با تغییر راهبرد عملکرد مناطق آزاد اقتصادی ، شاهد نسل دوم مناطق آزاد با رویکرد تولید محوری و صادرات مداری باشیم.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری گلستان دکتر احسان خاندوزی امروز جمعه ۵ آذر در بازدید از گمرک اینچه برون با همراهی دکتر زنگانه استاندار گلستان، سردار محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد، شادمهر، نماینده مردم شهرستان گنبد در مجلس شورای اسلامی و سایر مدیران استانی و شهرستانی تصریح کرد: منطقه آزاد اینچه برون یکی از مناطق آزاد نسل دوم و مستعد ظرفیت تولید و صادرات است.
وی افزود: تلاش داریم با همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد طرح جامع منطقه آزاد اینچه برون در کمترین زمان ممکن آماده شود و با آغاز فعالیت مدیر این منطقه آزاد در تمام ظرفیت هایی که متاسفانه تا به امروز تنها به صورت بالقوه باقی مانده در حوزه ترانزیتی و ژئوپلتیک کشور که می تواند قطبی در جهت ارز آوری و تولید باشد ، فعال نماییم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اینچه برون در واقع نقطه تماس اقتصاد کشور با حوزه اوراسیاست.
همچنین در این بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد تصریح کرد :گام اول منطقه آزاد اینچه برون تهیه طرح جامع است که توسط مشاور در دست اقدام است .
دکتر سعید محمد یادآور شد:  به محض آماده سازی اسناد شروع به ایجاد زیرساخت ها می کنیم.
وی ادامه داد: با همکاری وزارت نیرو سعی داریم مشکل آب منطقه آزاد اینچه برون را در حوزه شرب و صنعتی مرتفع کنیم.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما فعال کردن مسیر های ترانزیتی برای رونق بخشی به اینچه برون است و اولین اولویت ما فعال کردن مسیر ریلی اینچه برون به شاهرود و پس از آن به طبس است که با همکاری وزارت راه و شهرسازی به دنبال تامین اعتبار لازم در بودجه 1401 هستیم.
وی ادامه داد: بر اساس دیپلماسی منطقه ای ظرفیت های لازم را در ترکمنستان، قفقاز و روسیه شناسایی خواهیم کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر