c_300_250_16777215_10_images_88033.jpg

 

ترکمن سسی - کار آفرینی؛ اشتغال زایی و ارزآوری برای کشور همواره از دغدغه های اصلی بزرگان و مسئولین کشور بوده است. حمایت از تولید داخلی و تشویق به امر تولید و اشتغال زایی به اندازه ای مهم و دارای اهمیت است که تقریبا تمامی شعارهای انتخابی سال توسط مقام معظم رهبری درباره اقتصاد ملی و مقاومتی است.



به گزارش خبرنگار ترکمن سسی از کلاله ؛ کارگاه تولیدی لوازم چوبی پرندگان آرکا کار خود را از سال ۱۳۹۳ با مدیریت فرهاد ادیبان شروع کرد. فرهاد ادیبان از فرهنگیان خوشنام شرق گلستان است که در عرصه های اجتماعی مشغول به فعالیت می باشد. ادیبان به عنوان چهره ای اجتماعی شناخته شده است اما کمتر کسی از اشتغال زایی و ارزآوری وی برای استان گلستان خبر دارد.

ادیبان در گفتگو با خبرنگار ترکمن سسی با اشاره به مشکلات و موانع تولید گفت : از هفت سال قبل کار خود را با حقوق فرهنگی؛ بدون هیچگونه حمایت مالی از خواص و عوام و با ایده های نوظهور آغاز کردیم. هم اکنون وسایل تزئیناتی ساخته شده از چوب را با طرح های ابتکاری تولید و برای منطقه درآمد‌زایی می کنیم.

ادیبان تاکید کرد : در کارگاه ما ۱۵ نفر مشغول به فعالیت اقتصادی هستند که در صورت یاری رساندن مالی توانایی اشتغال زایی مستقیم ۵۰ نفری و حتی بالاتر را داریم و بصورت غیر مستقیم نیز تا نصف این افراد را متصور هستیم.

ادیبان بیان کرد : محصولات چوبی ما در خارج از استان و سطح کشور بازار خوبی دارد و از کشورهای همجوار ترکیه ؛ افغانستان؛عراق ؛ پاکستان ؛ کشورهای حاشیه خلیج فارس و برخی کشورهای اروپایی تقاضای خرید از محصولات خویش را داریم که امیدواریم با گسترش کار به کشورهای همجوار منطقه و بالاخص اروپا برند آرکا را با نام کلاله و گلستان صادر کنیم‌ و در شرایط سخت اقتصادی ارز آوری مناسبی برای کشور داشته باشیم.

ادیبان گفت : صنعت چوب جزو معدود صنایعی است که تقریبا هیچگونه اسراف و در اصطلاح ما پرتی ندارد ؛ بخشی از باقی مانده های چوب ما برای مرغداری ها ؛ بخشی دیگر به صنعت ذغال اختصاص داده می شود و بخش مهم دیگر دوباره صرف ساخت لوازم چوبی پرندگان می شود که با نوآوری و ایده پردازی فعالان ما بالاخص بانوان به چرخه تولید باز می گردد.

ادیبان تصریح کرد : کارگاه ما به معنای تام کلمه مقاومتی است ؛ تمامی وسایل مورد استفاده ما داخلی است و فعالان ما از اقشار ضعیف منطقه هستند ؛ با این اوصاف و بالا بودن گرانی مواد اولیه ؛ هزینه بالای اجاره ها ؛ هزینه تبدیل مواد اولیه به طرح های ابتکاری؛ هزینه دستگاه ها؛ هزینه حمل و نقل و موارد مشابه دیگر ؛ در کار تولید حاشیه سود زیادی برای مدیریت باقی نمی ماند اما به علت موفقیت هایی که داشتیم و اشتغال زایی برای خانواده ها با جدیت به کار خویش ادامه می دهیم‌.

ادیبان درباره مشکلات و سختی های کار تولید گفت : متاسفانه حمایت از تولید داخلی باید و شاید در منطقه ما جا افتاده نیست ؛ ظرفیت اشتغال زایی کارگاه ما بسیار فراتر از حد فعلی است ؛ ما نیاز به یاری مسئولان امر در تسهیل برای دریافت کمک های مالی و بانکی داریم تا توانایی خویش را بیشتر از قبل به نمایش بگذاریم. هم اکنون دولت برای هر نفر اشتغال زایی هزینه های گزافی متحمل می شود که ما با هزینه هایی بسیار پایین تر اقدام به اشتغال زایی میکنیم و همان هزینه ها را بصورت مستقیم و غیر مستقیم به حساب دولت و مردم بر می گردانیم.
ادیبان ادامه داد : در حال حاضر بزرگ ترین مشکل ما عدم وجود مکان مناسب و در شان یک کارگاه تولیدی است که به جد پیگیر این موضوع هستیم. ما نیاز به یک مکان تقریبا ۲۰۰ متری داریم تا با پارتیشن بندی فعالان ما در مکان واحد و مناسب به ادامه فعالیت خویش بپردازند.

ادیبان در پایان سخنانش خاطر نشان کرد : در طول چند سال گذشته با علاقه وافر به فعالیت خویش ادامه داده ایم و پیگیری های مستمر خستگی ناپذیر زیادی داشتیم اما برخی از مسئولان سابق کلاله ساز ناکوک با ما زدند و امیدواریم مسئولان فعلی شهرستانی و استانی گام هایی در جهت تولید داخلی و اشتغال زایی با کمترین حمایت معنوی و مالی بردارند.

c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-01-07_16-31-49.jpgc_300_250_16777215_10_images_photo_2022-01-07_16-31-50_2.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر