c_300_250_16777215_10_images_88038.jpg

 

ترکمن سسی - این تصویر یک دنیا معنا و تفسیر دارد. این تصویر عشق والیبال در صحرا را روایت می کند.

 



روایت بچه های صحرا که در زمین خاکی اطراف روستا محل بازی همیشگی آنها در حال بازی والیبال هستند. برای آنها پرش بلند و آبشار زیبا اوج تمرین هنرنمایی است.

وقتی با نگاهی عمیق تری به این صحنه نگاه می کنیم در عین سادگی ، زیبایی های بیشتری نمایان می شود.

زمین بازی در اطراف روستا در دل صحرا و خط کشی آن کنده کاری شده و داخل زمین بازی توسط خود بچه ها تمییز و صاف شده و مهیای بازی شده است. تورشان یک رشته نخ پاره و گره خورده است که از نخ های باطله جمع آوری شده و میله چوبی را نیز از چوب های اضافی پرچین اطراف حیاط خانه شان اینجا کاشته اند.

لباس بازی شان همان لباس همیشگی و کفش ورزشی شان یک جفت دمپایی ساده است که معمولا هم ترجیح می دهند با پای برهنه بازی بکنند.

فصل بازی اوج گرمای تابستان و زیر آفتاب سوزان صحراست. اما برای بچه های صحرا  تب و تاب و عشق والیبال گرمتر از این حرفهاست.

دیدن چنین صحنه هایی در جای جای صحرا از کرانه های دریای خزر در غرب گلستان تا روستاهای آق قلا و گنبد و کلاله و حتی در دورترین روستاهای مرزی مراوه تپه در شرقی ترین نقطه گلستان امری عادی و معمول است.

چنین است که از صحرا به عنوان قطب والیبال ایران یاد می شود و اسطوره های والیبالی پرورش می دهد و همواره بازیکنان ممتازی در ترکیب تیم های ملی والیبال داشته است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر