c_300_250_16777215_10_images_88041.jpg

 

ترکمن سسی – پیرو انتشار مطلبی با عنوان " ماجرای روستای سارجه کر چه بود ؟ " که شامل صحبت های تعدادی از اهالی روستای سارجه با موضوع اختلاف اراضی در آن روستا بود شاکی پرونده توضیحاتی را جهت اطلاع رسانی به این رسانه ارسال کرد.

 


متن ارسالی وی مطابق قانون مطبوعات و در راستای تنویر افکار عمومی ذیلا در این رسانه منتشر می گردد:
با سلام خدمت برادر عزیز و گرامی
در مورد تنش و درگیری در روستای سارجه کر مطالبی به عرض می رسانم:
زمینی که مورد دعوای دو طرف هست زمین اجدادی گذشتگان اینجانب می باشد. آیا یک زمینی که سند به نام یک شخص صادر می شود آیا زمین مال همان شخص نمی شود؟ در کجای دین اسلام یا ادیان دیگر گرفتن مال مردم را درست می دانند؟ مال مردم مال مردم است.
در ترکمن صحرا برادران زیادی دارا هستند. زحمت کشیدند یا ارث پدری به آنها رسیده است. چون زمین و مال دارند نباید به مالشان تجاوز کرد. من به مال مردم کاری ندارم. فقط دنبال حق قانونی خودم هستم. آیا گرفتن حق قانونی و شرعی خلاف قانون و شرع است؟
روزی که مردم زمین ها را گرفتند خیلی خوشحال بودند و هر موقع که به آنها گفتیم میگفتند زمین ها را دولت داده است. الان هم دولت همان زمین ها را پس داد. ثابت شد که زمین نه کشت موقته نه مصادره ای . در ضمن اهالی روستا به جای ۲۰ هکتار ۴۱ هکتار زمین پدر و پدر بزرگ اینجانب رو گرفتند.
اگر هم روستاییان سند مالکیت دارند مطابق قانون بروند و زمین هایشان را بگیرند. احترام به قانون احترام به خود است. ماموران نیروی انتظامی خیلی گفتند ما حکم داریم حکم باید اجرا شود. ولی متاسفانه ممانعت خانم های محترم در روستا باعث درگیری شد.
ضمنا لازم به یادآوری است اولا که صرف ادعا ملاک نیست. صحبت و ادعا باید با سند و مدرک و مستند باشد. در ثانی مرحوم پدر بزرگم کدخدای روستا یمان نیست یه بنده خدایی بوده که ارث پدریش به او رسیده است.آیا درست است که سند یه شخص را بدون اجازه مالک یا وراث تفکیک کنند بعد هم طرف بیاید و اعتراض کند و در بین اهالی روستا وی را بد نام بدانند؟
در پایان چنانچه هر شخص از اهالی روستای سارجه کر صحبتی دارد بنده آمادگی دارم بیاد رو در رو صحبت بکند.
شماره تماس بنده عبداله نظری فر ۰۹۱۱۵۲۸۲۲۵۴ است.
ممنون از ادمین محترم ترکمن سسی

 

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد 1400-10-22 09:00
زمبنهایی که هم سیستانی ها نشسته اند هم مال ترکمن ها ست که دولت به زور غصب کرده
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر