c_300_250_16777215_10_images_88046.jpg

 


ترکمن سسی - مدیرکل امور عشایر گلستان گفت: فضای سه هکتاری میدان دام گنبدکاووس جوابگوی حجم زیاد خرید و فروش روزانه دام زنده این شهرستان نیست و پیگیری‌ برای جابجایی این میدان و انتقال به مکان جدید ادامه دارد.



به گزارش ایرنا ، رضا علیپوری اظهارداشت: قطعه زمین ۴۰ هکتاری مورد درخواست امور عشایر گلستان برای جابجایی میدان دام گنبدکاووس در فاصله پنج کیلومتری محل فعلی قرار دارد.
وی افزود: در سفر روز گذشته عباس پاپی‌زاده سرپرست سازمان امور عشایر ایران به عنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی به گلستان، محل فعلی میدان دام گنبد و سایت جدید مورد بازدید قرار گرفت.
مدیرکل امور عشایر گلستان یادآور شد: نماینده وزیر جهاد کشاورزی فضای کنونی مورد استفاده به عنوان میدان دام گنبدکاووس را کم دانست و بر لزوم تخصیص فضای بیشتر تاکید کرد که قرار شد به همراه نماینده مردم شهرستان در مجلس پیگیری برای واگذاری زمین درخواستی و احداث فضای جدید سرعت یابد.
علیپوری گفت: بر اساس نشست‌ روز گذشته با سرپرست امور عشایر ایران حداقل زمین مورد نیاز برای جابجایی میدان دام گنبدکاووس برای جوابگویی به نیاز دامداران ۳۰ هکتار است.
مدیرکل امور عشایر گلستان گفت: در محل فعلی ۱۰۰ آغل برای نگهداری دام وجود دارد که در سایت جدید ۴۰۰ آغل همراه با سایر امکانات مانند کشتارگاه اضطراری موقت برای ذبح بهداشتی دام پیش بینی شده و دستفروشان نیز در محل جدید ساماندهی می‌شوند.
میدان فروش دام سبک و سنگین گنبدکاووس که جزو چند بازار بزرگ فروش دام زنده کشور به‌شمار می‌رود با وجود قول و وعده چند ساله متولیان برای جابجایی و توسعه با وضعیت نامناسب خود در برزخ سنت یا توسعه باقی مانده و فروشندگان و خریداران دام با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.
میدان فروش دام گنبدکاووس از سال ۷۲ برای ساماندهی و متمرکز کردن فعالیت دامداران در مکانی مشخص برای خرید و فروش توسط شرکت تعاونی خدمات دامی وحدت عشایر گنبدکاووس زیر نظر اداره کل امور عشایر گلستان و در گستره تقریبی سه هکتار ایجاد شد تا علاوه بر دامداران بومی و ۴۴۵ هزار راس دام فعلی آنها، عشایر گلستان نیز با افزون بر ۷۶۰ هزار راس دام سبک به همراه سایر دامداران منطقه شرق این استان دام‌های خود برای فروش به این بازار بیاورند.
این میدان با امکانات رفاهی و بهداشتی محدود خود در حاشیه جاده موسوم به نفت در فاصله تقریبی سه کیلومتری از شهر گنبدکاووس واقع شده و به گفته مسوولان امور عشایر گلستان روزانه چهار تا پنج هزار راس دام سبک و سنگین در آن خرید و فروش می‌شود که ۷۰ درصد آن به سایر استان‌ها از جمله تهران، مازندران و خراسان ارسال می‌شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر