c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-01-13_15-56-59.jpg

 


ترکمن سسی - در روزهای اخیر سامانه ثمن یعنی سامانه ثبت نام از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در گنبدکاووس باز شد و در اولین روز از ثبت نام بیش از هزار و دویست نفر متقاضی در این شهر ثبت نام کرده اند.



سامانه ثمن پس از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن توسط رییس دولت سیزدهم راه‌اندازی شد که بر اساس آن متقاضیان مسکن با رعایت چهار شرط تاهل یا سرپرست خانوار بودن، عدم مالکیت بخش خصوصی، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، امکان ثبت‌نام در سامانه را دارند.

متقاضی پس از ثبت‌نام نهایی می‌تواند وضعیت همه مراحل کار خود را از طریق بخش «مشاهده و پیگیری درخواست» در سامانه طرح‌های حمایتی مسکن وزارت راه و شهرسازی به آدرس tem.mrud.ir پیگیری کند.

اما هر متقاضی در این طرح چه مبالغی باید پرداخت بکند؟

متقاضی پس از ثبت نام و در صورت احراز شرایط لازم باید حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه تشکیل پرونده در نزد کارگزار و نیز حدود ۱۳۰ هزار تومان هزینه تعهد محضری را بپردازد.

علاوه بر آن باید رقم ۴۰ میلیون تومانی آورده اولیه و نیز در ۵ مرحله و هر مرحله حدود ۴۰ الی ۸۰ میلیون تومان پرداخت کند. این مراحل ۵ گانه مربوط به مراحل اتمام فونداسیون ، اسکلت ساختمان، سفت کاری، نازک کاری و تحویل واحد است.

همچنین هر متقاضی باید اقساط وام ساخت مسکن که به پیمانکار سازنده پرداخت می شود را نیز بپردازد. اگر رقم وام ۳۰۰ میلیون تومان باشد به تناسب نحوه  تعیین بازپرداخت اصل وام و سود ۱۸ درصدی آن را در اقساط بلند مدت که برآورد می شود قسط ماهیانه آن در حدود ۴میلیون باشد بایستی پرداخت بکند.

و آخرین مبلغی که ممکن است به رقم های پرداختی متقاضی اضافه شود رقم مابه التفاوت قیمت تمام شده ساخت مسکن است. زیرا که قیمت نهایی واحد مسکونی براساس قیمت تمام شده واحد محاسبه می شود و اگر در طی حدود حداقل سه سالی که مسکن ساخته می شود شرایط تورمی و گرانی در قیمت تمام شده تاثیر بگذارد مابه التفاوت آن‌نیز بر هزینه های پرداختی متقاضی افزوده خواهد شد.

امیدواریم این اطلاعات برای متقاضیان این طرح مفید واقع شود و تنها در صورتی که از عهده پرداخت هزینه های آن بر می آیند نسبت به ثبت نام در این طرح اقدام بکنند. زیرا که در صورت انصراف از طرح در میانه آن‌می تواند ضررهای مالی به متقاضی همراه داشته باشد.

بسیاری از متقاضیان این طرح روی وام ۳۰۰ میلیون تومانی طرح حساب ویژه ای باز می کنند تا مبالغ مراحل ۵ گانه ساخت را از محل همین وام پرداخت بکنند. اما باید گفت که این وام هرگز به خود متقاضی پرداخت نمی شود و صرفا به پیمانکار سازنده واحدهای مسکونی پرداخت می شود. اما متقاضی ( احتمالا پس از تحویل واحدها و طی شدن دوران تنفس) بایستی اقساط وام مسکن را همراه با سود ۱۸ درصدی آن در اقساط بلند مدت پرداخت بکند.

دیدگاه‌ها  

0 #1 زهرا 1401-01-28 16:05
سلام مگه اقشارکم درآمد مستاجر این طرح اجرا نمی‌شود خب اگرمستاجر بدبخت ۴۴۰میلیون پول داشت که خودش میرفت صاحب خونه میشدچراپولشو میدادبه شما که باز۲۰سال قسط بده به نظرمن این طرح برای پولداران است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر