c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-01-15_20-39-29.jpg

 

 

ترکمن سسی - رئیس مرکز اسلامی گلستان در آئین معارفه امام جمعه شهر سیجوال گفت: طبق فقه احناف، اذن حاکم برای اقامه نماز جمعه شرط است.



به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، حجت الاسلام نور علی دیلم در نماز جمعه 24 دی ماه 1400 در آئین معارفه آخوند یوسف ایری به عنوان امام جمعه شهر سیجوال ضمن ابلاغ سلام و اعطای حکم کتبی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان به آخوند یوسف ایرای امام جمعه شهر سیجوال گفت: طبق فقه احناف، اذن حاکم برای اقامه نماز جمعه شرط است و در این رابطه در روستاهای اهل سنت استان گلستان اذن شفاهی و در شهرها نیز اذن و حکم  کتبی آیت الله نورمفیدی به عنوان نماینده ولی فقیه در گلستان، شرط است.
وی با تاکید بر جایگاه والای نماز جمعه گفت: جایگاه نماز جمعه جایگاه والایی است که طبق منویات رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه باید  قطب فرهنگی شهر باشد.

رئیس مرکز اسلامی گلستان گفت: باید با یاوه گویان و افرادی که دین را به استهزا و تمسخر گرفته اند، برخورد شود.
حجت الاسلام دیلم با تاکید براینکه، نظام اسلامی، نظام امنیت، آرامش و آسایش است، افزود: اگر بحث امنیت پای کار باشد، نظام با کسی تعارف نخواهد داشت زیرا با وجود اینکه نظام فرزندان خود را برای دفاع به خارج از مرزها فرستاد اما داعش به تهران هم آمد و برای آنها شیعه و سنی تفاوتی ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از موضوعاتی که در قرآن به آن اشاره شده است و همه مردم و متدینین و پیامبر (ص) نسبت به آن حساس بودند، موضوع عاقبت بخیری است و همه مومنین باید دعا کنند تا عاقبت بخیر بشوند تا لحظه مرگ خداوند متعال را درحالی زیارت کنند که خداوند از آن راضی باشد.
حجت الاسلام دیلم افزود: هنگامی که ملک الموت به سراغ انسان می آید اگر ایمان انسان ایمان کاملی بود و اگر در مسیر خدا و اطاعت خدا بود، آن موقع باشد خیالش راحت باشد.
وی با اشاره به فرمایش امام کاظم (ع) که می فرماید: ماهیت دنیا این است که سر انسان کلاه می گذارد، گفت: ماهیت دنیا به سمت و سویی جلو رفت که حتی به پیامبر (ص) توهین شد و یا اینکه امام حسین (ع) را به خاطر مقام و منصب به شهادت رساندند.

رئیس مرکز اسلامی گلستان با تاکید براینکه، عالمی که عامل باشد از بین نخواهد رفت، تصریح کرد: انسان عالم و عامل باید مخلص باشد، اما اگر انسان، عالم و عامل و مخلص هم باشد ممکن است شیطان برایش دام های سنگین تری پهن کند.
حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، رمز عاقبت بخیری و تکامل انسان، ایمان و عمل صالح است، گفت: اگر ایمان به خداوند همراه با عمل باشد می توان سعادتمند و رستگار شد و بنا به فرمایش امام علی (ع)، اگر تقوای الهی و در نظم امور داشته باشیم و ایمانمان همراه عمل صالح باشد، خداوند نیز محبوب عالم می کند، زیرا حیات پاک در این دنیا و آخرت، ثمره ایمان صالح است.
وی با اشاره به اینکه، امروز باید اسلام و آموزه های دینی و سنت و سیره رسول اکرم (ص) مراقبت کنیم و از آن دور نشویم، گفت: پیامبر (ص) اسوه حسنه است و باید سیره و روش پیامبر (ص) را با دقت بیشتری مطالعه کنیم.

رئیس مرکز اسلامی گلستان تاکید کرد: امروز باید حساس باشیم و نباید بگذاریم عده ای عقاید وهابیت و مسائلی را که درون دین مبین اسلام و درون مذهب احناف نیست را وارد کنند و جلویشان را بگیریم زیرا فرقه وهابیت جزو هیچ کدام از مذاهب اهل سنت نیستند و کار و دست نشانده استثمار و استکبار برای نفوذ در دل مسلمانان هستند تا تفرقه ایجاد کنند.
حجت الاسلام دیلم با بیان اینکه، دشمن هرجا ببیند دینی درست و راه حق است در صدد می افتد که درونش انحراف ایجاد کند، تصریح کرد:
امروز باید هوشیار باشیم و نباید اجازه ورود افکار انحرافی را بدهیم و بنا به منویات رهبر معظم انقلاب باید غیرت دینی داشته باشیم.

گفتنی است در این آئین، حکم کتبی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان برای آخوند یوسف ایری به عنوان امام جمعه شهر سیجوال توسط آقای علیرضا شابدین معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی گلستان قرائت شد.

دیدگاه‌ها  

-1 #1 ترکمن 1400-10-25 22:37
جناب دیلم بهتر است از جایگاه خویش سوء استفاده نکنند ایشان صلاحیت نظر دادن در مورد فقه احناف را ندارند این کار ایشان دقیقا مصداق بارز دخالت در امور اهل سنت است
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر