c_300_250_16777215_10_images_89001.jpg

 

ترکمن سسی - فیلم «وداع در تپه نقره ای» اثری از هنرمندان گلستان در جشنواره فیلم کوتاه رسام اهواز درخشید.

 


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان؛ مراسم اختتامیه سومین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «رسام» با محور دفاع مقدس، جبهه مقاومت، استکبارستیزی و ایثار اجتماعی، در اهواز برگزار شد.
پس از ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره توسط هیئت داوران، در بخش مستند، اثر «مهدی صاحبدل» و «یاشار کمیزی» با عنوان «وداع در تپه نقره ای» از استان گلستان موفق به کسب رتبه سوم و دریافت لوح سپاس شد.
این مستند روایتی از حماسه آفرینی مردم گمیشان در برابر سیل است و تلاش مردم شهر گمیشان که قرن ها شغل اصلی آنها صیادی بوده است و برای نجات شهر خود از ورود سیل (اوایل سال 98)، با یکدیگر متحد شدند و با دستان خالی سدی ابتکاری ساختند را نشان می دهد. اگرچه موفق به جلوگیری از ورود آب به شهرشان شدند، اما هزینه جبران ناپذیری برای آن پرداختند.
گفتنی است سایر عوامل این فیلم مستند شامل؛ گیسو آزادروش در بخش طراحی و ترکیب صدا، سارا براتی تدوین، سهراب نوربخش و محمود نوری اصلاح رنگ و نور، مسعود کمی عکاس بودند که و این اثر به تهیه کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران ساخته شد.
یادآوری می شود، مستند «وداع در تپه نقره‌ای» پیش از این برنده جایزه بهترین مستند دهمین جشنواره فیلم امید شده بود و تاکنون در ۵ جشنواره بین المللی کاندیدای بهترین فیلم مستند شده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر