c_300_250_16777215_10_images_----1.jpg

ترکمن سسی-ﻣﺒﯿﻦ ﺩﻟﺮﺑﺎﺋﯽ جوان هفده ساله گنبدی است که علیرغم سن و سال پایین علاقه ی وافری به کارگردانی دارد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی مبین دلربایی در گفتگویی با مجله یوپک به تشریح فعالیت های خویش پرداخته است،این مصاحبه برای انتشار به سایت ترکمن سسی ارسال شده است که متن گفتگو به شرح زیر است:

ﻣﺒﯿﻦ ﺩﻟﺮﺑﺎﺋﯽ ﻣﺘﻮﻟﺪ سال ۱۳۷۷ و ﻫﻨﺮﺁﻣﻮﺯ ﺭﺷﺘﻪ ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ ﻫﻨﺮﺳﺘﺎﻥ ﺳﯿﺪﻗﻄﺐ هستم.

ﺑﻨﺪﻩ در ﺳﺎل۱۳۹۰ ﻋﻼﻗﻤﻨﺪ به ﺭﺷﺘﻪ ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍﻧﯽ ﻭ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺷﺪﻡ، در ﺍین مدت و تا ﺍﻻﻥ هم ﺩﺭﺣﺎل ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻫﺴﺘﻢ.کتاب ﻫﺎﯼ ﺯﯾﺎﺩﯼ در این ﺯﻣﯿﻨﻪ ﺧﻮﺍﻧﺪﻡ و ﺍﻻﻥ هم ﺩﺭﺣﺎل ﺧﻮﺍﻧﺪﻥ مجموعه ﺍﺻﻄﻼﺣﺎﺕ ﺣﺮﻓﻪ ای ﺳﯿﻨﻤﺎ و ﺷﺮﺡ ﺣال ﺑﯿﻮﮔﺮﺍﻓﯽ ( ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ ﺑﺰﺭﮔﯽ چون : ﻣﻬﺮﺍﻥ ﻣﺪﯾﺮی - ﻣﻨﻮﭼﻬﺮ ﺁﺫﺭﯼ - ﺍﮐﺒﺮ ﻋﺒﺪﯼ ، ﺳﯿﺪﺟﻮﺍﺩ ﺭﺿﻮﯾﺎﻥ و ﻣﻬﺮﺍﻥ ﻏﻔﻮﺭﯾﺎﻥ ﮐﻪ ﺍﻣﺮﻭﺯﻩ ﺍﺳﻄﻮﺭﻩ های ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ) رو ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ ﻣﯽ‌ﮐﻨﻢ. اما ﻫﻨﻮﺯﻡ نمیتوانم بگویم که ﺩﺭﮐﺎﺭﻡ حرفه ای ﻫﺴﺘﻢ. ﺩﺭﮐﻞ ﺭﺍﻫﯽ پر از پیچ و خم ﺑﻮﺩ.

ﺭﻭﺯﻫﺎﯾﯽ ﻣﯽ‌ﺷﺪ که ﻭﺍﺳﻪ یک ﻧﻔﺮ ﻋﻮﺍﻣﻞ ﺻﺤﻨﻪ ، ﺳﮑﺎﻧﺲ ﺗﻌﻄﯿﻞ ﻣﯽ‌ﺷﺪ . روزهایی میشد که ﻫﻮﺍ به شدت بارندگی ﻧﻤﯿﺘﻮﻧﺴﺘﯿﻢ وسیله ﻧﻘﻠﯿﻪ پیدا کنیم. ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎﯾﯽ ﺑﻮﺩﻧﺪ که ﺑﺨﺎﻃﺮ ﮐﺴﺎﻟﺖ ﺑﺎﺯﯾﮕﺮﺍﻥ ﻭﯾﺎ ﻋﻮﺍﻣﻠﯿﻦ ﺍﺟﺮﺍﯾﯽ از دست ﻣﯽ‌ﺩﺍﺩﯾﻢ و ﺍﯾﻨﮕﻮﻧﻪ ﺻﺤﻨﻪ ها ﻗﺎبل ﺑﺮﮔﺸﺖ ﻧﺒﻮﺩ. ﺩﻭﺭﺍﻧﯽ که ﻗﺒﻼ ﺩﺍﺷﺘﻢ چون ﺑﺨﺎﻃﺮ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺗﺎﺯﻩ ﮐﺎﺭ ﺑﻮﺩﻡ و ﻫﻨﻮﺯ ﭼﯿﺰﯼ ﯾﺎﺩ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ سخت بود و ﺩﻭﺳﺘﺎﻥ و ﺁﺷﻨﺎﯾﺎﻥ هم ﺍین ﺑﺎﻭﺭ رو ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ که ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺭﺷﺘﻪ ای اﺴت که ازش ﺩﺭﺁﻣﺪﯼ نمیتوانﮐﺴﺐ ﮐﺮﺩ. ﺑﻨﺪﻩ ﺩﺭﺟﻮﺍﺏ ﺁﻧﻬﺎ ﻫﻤﯿﺸﻪ ﻣﯽ‌ﮔﻔﺘﻢ و ﺧﻮﺍﻫﻢ گفت که ﺳﯿﻨﻤﺎ هم ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭﺍﻥ و ﺭﻭﺯﻧﺎﻣﻪ ﻧﮕﺎﺭﺍﻥ ﺩﺭ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻓﻌﺎﻟﯿﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ و ﻫﺪﻑ، ﺍﻃﻼﻋﯽ ﺭﺳﺎﻧﯽ ﻣﺮﺩﻡ از ﻃﺮﯾﻖ ﺯﯾﺮ ﺷﺎﺧﻪ های ﺳﯿﻨﻤﺎست.

ﺑﻨﺪﻩ ﺣﺪﻭﺩ یک و ﻧﯿﻢ سال در ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻫﻨﺮﯼ ﺑﺎﻣﺪﺍﺩ هفت ﺍﻗﻠﯿﻢ ﺩﻋﻮﺕ ﺷﺪﻡ و ﺩﺭﺁﻥ ﻣﺆﺳﺴﻪ سمت ﺑﻨﺪﻩ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪﺳﺎﺯﺍﻥ ( ﮐﺎﺭﮔﺮﺩﺍن ﻫﻨﺮﯼ) می ﺑﺎﺷﺪ.

ﺩﺭ ﻣﻬﺮﻣﺎﻩ ﺍﻣﺴﺎﻝ ﭘﺮﻭﮊﻩ ای ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ ﻫﻤﺎﯾﺶ فرهنگی رزمی ﺩﺭﺩﺍﻧﻪ های دست ﺑﺴﺘﻪ که دو ﺗﯿﻢ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ الف و ب ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﺴﺘﻨﺪ ﺳﺎﺯﺍﻥ ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻫﻨﺮﯼ ﺑﺎﻣﺪﺍﺩ ﻫفت ﺍﻗﻠﯿﻢ در ﺁﻧﺠﺎ ﺣﺪﻭﺩﺍ به ﻣﺪت یک ﻫﻔﺘﻪ ﻣﺴﺘﻘﺮ ﺑﻮﺩﻧﺪ.

ﺩﺭﺣﯿﻦ انجام این ﭘﺮﻭﮊﻩ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ خبر فوت شماری از ﺟﺎﻧﺒﺎﺧﺘﮕﺎﻥ ﺣﺠﺎﺝ ﺍﯾﺮﺍﻧﯽ درمنا به ﮔﻮﺷﻤﺎﻥ ﺭﺳﯿﺪ که ﺑﻌﺪ از ﺟﻠﺴﻪ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ که با ﻫﯿﺌﺖ ﻣﺪﯾﺮﻩ ﻣﺆﺳﺴﻪ ﺁﻗﺎﯼ یاشار ﻧﯿﺎﺯﯼ ﺩﺍﺷﺘﯿﻢ به این ﻧﺘﯿﺠﻪ ﺭﺳﯿﺪﯾﻢ که ﮐﻠﯿﭙﯽ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺗﺸﯿﯿﻊ ﺟﻨﺎﺯﻩ ﭘﯿﮑﺮ ﺟﺎﻧﺒﺎﺧﺘﮕﺎﻥ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻣﻨﺎ ﺗﻬﯿﻪ ﮐﻨﯿﻢ.

از این رو در اولین روز ﺗﺸﯿﯿﻊ ﺟﻨﺎﺯﻩ که ﺗﺎﺭﯾﺦ اش را ﺍﻻﻥ ﺣﻀﻮﺭ ﺫﻫﻦ ﻧﺪﺍﺭﻡ، ﺩﻭ ﺍﮐﯿﭗ ﻓﯿﻠﻤﺒﺮﺩﺍﺭﯼ را برای این ﻣﺮﺍﺳﻢ ﺍﻧﺪﻭﻩ ﺑﺎﺭ ﺍﻋﺰﺍﻡ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﯿﻢ این ﻭﯾﺪﺋﻮ را ﺩﺭﻓﻀﺎﯼ ﻣﺠﺎﺯﯼ ﺑﮕﺬﺍﺭﯾﻢ. از این ﮐﻠﯿﭗ ﺧﺪﺍﺭﻭﺷﮑﺮ ﻣﺮﺩﻡ ﺷﺮﯾﻒ ﺷﻬﺮﺳﺘﺎﻥ ﮔﻨﺒﺪ ﮐﺎﻭﻭﺱ ﺑﺨﻮﺑﯽ ﺍستقبال ﮐﺮﺩﻧﺪ.هدف ﺑﻨﺪﻩ و ﻫﯿﺌﺖ مدیره این بود ﮐﻪ برای ﻫﻤﺪﺭﺩﯼ با ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﺍین ﺷﻬﯿﺪﺍﻥ ﮐﻠﯿﭙﯽ از ﺁﻧﺎﻥ ﺗﻬﯿﻪ شده و ﯾﺎﺩﯼ از ﺁﻧﺎﻥ ﺷﻮﺩ.

ﺩﺭﺁﺧﺮ ﺑﻌﻨﻮﺍﻥ یک دوست ﭘﯿﺸﻨﻬﺎﺩﻡ به ﺩﻭﺳﺘﺎنی که ﻋﻼﻗﻤﻨﺪ به این ﺭﺷﺘﻪ ﻫﺴﺘﻨﺪ این است که ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﻧﺴﺒﺖ به این ﺭﺷﺘﻪ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﻨﺪ. ﻭﺍﺯ ﺗﺠﺮﺑﯿﺎﺕ ﻭ ﺗﺮﻓﻨﺪﻫﺎﯼ ﺳﯿﻨﻤﺎﯾﯽ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺑﻬﺮﻩ کافی را ﺑﺒﺮﻧﺪ. ﺍﻣﯿﺪﻭﺍﺭﻡ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﻣﺴﺌﻮﻟﯿﻦ ﻣﺤﺘﺮﻡ دست این هنردوستان و ﺍﯾﻨﺠﺎﻧﺐ را ﺑﮕﯿﺮﻧﺪ. ﻭ از ﮐﻠﯿﻪ دوستانی که ﺩﺭ این ﻋﺭﺻﻪ و از ﺍﮐﯿﭗ فیلمبرداری موسسه که فعالیت ﺑﺴﺰﺍﯾﯽ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ تقدیر و تشکر ﻣﯽ‌ﮐﻨﻢ.

الان هم در پی پروژه جدید به نام تلنگر هستم که موضوعش اهمیت و حفظ از محیط زیست می باشد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر