c_300_250_16777215_10_images_karkas.jpeg

ترکمن سسی-رئیس حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان از تحویل یک بهله کرکس زخمی توسط یکی از علاقه مندان به حیات وحش ساکن در روستاهای شرقی شهرستان ترکمن به این اداره خبر داد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا علی بیانی گفت: محیط بانان گشت سیار یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان با حضور در محل، این کرکس زخمی که بیش از یک متر طول دارد را به اداره حفاظت محیط زیست منتقل کردند.

به گفته وی این پرنده از ناحیه بال دچار شکستگی است که پس از بیومتری از سوی کارشناسان اداره و ثبت اطلاعات مربوط به مورفولوژی، جهت سیر مراحل درمان و تیمارداری به اداره امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان گلستان تحویل می شود.

کرکس ها پرندگانی بسیار بزرگ و کند پرواز بوده و بال های بسیار پهن و دم کوتاه دارند. این پرنده دارای منقار قوی برگشته و گردن و سر سخت می باشد، هنگام پرواز گسترش بال های کرکس بالغ بر سه متر می شود. پنجه های کرکس برخلاف منقار پرقدرتش ضعیف است، بطوری که به وسیله پنجه هایش قادر نیست جز طعمه های بسیار کوچک را نگهداری کند و به همین جهت بیشتر از لاشه حیوانات دیگر تغذیه می کند. پرواز وی آهسته ولی دارای اوج است و در مدت طولانی صورت می گیرد، قدرت دید این پرنده زیاد است به گونه ای که از فاصله های دور طعمه های کوچک را به خوبی می بیند.

*دستگیری سه متخلف شکار فلامینگو

رئیس اداره حفاظت محیط زیست بندرترکمن و گمیشان گفت: سه متخلف شکار فلامینگو با همکاری پرسنل انتظامی و ماموران یگان حفاظت این اداره در سواحل بندرترکمن دستگیر شدند.

وی افزود: این متهمان با تشکیل پرونده به محاکم قضایی شهرستان معرفی شده اند. بیانی اضافه کرد: جریمه ناشی از شکار یک قطعه فلامینگو براساس مصوبه شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور که در سال 93 تصویب شد، 12 میلیون ریال است که متهمان علاوه بر مجازات های مندرج در دادنامه های مراجع قضایی این مبلغ را نیز باید واریز کنند.

فلامینگو پرنده ای است با پاهای دراز و منقاری منحنی و گردنی بلند خمیده، آبچر با بدنی بسیار کشیده و پر و بالی به رنگ های سفید و صورتی که بین 90 سانتیمتر تا 1.5 متر بلندی دارد.

در پرواز، بال ها و گردن این پرنده کشیده و قدری پایین تر از سطح بدن قرار می گیرد و بال هایش ترکیب زیبایی از رنگ های سرخ و سیاه دارد و به آرامی راه می رود.

این پرنده به صورت دسته جمعی و در دسته های چند هزارتایی زندگی می کند. بندرترکمن با افزون بر 60 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان واقع است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر