c_300_250_16777215_10_images_603035.jpg
ترکمن سسی:با حضور مدیر کل بهزیستی ، مسوولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و مسوولان شهرستان گنبدکاووس، نخستین مرکز سرپناه شبانه (شیلتر) شرق استان برای حمایت از معتادین و کارتن خواب ها در گنبدکاووس افتتاح شد. 

به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا، مدیر کل بهزیستی استان گلستان روز چهارشنبه در آیین افتتاح این مرکز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این مرکز با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و اعتیاد در گنبدکاووس با ظرفیت 30 نفر به بهره برداری رسید.
رقیه رحمانی افزود : در این مرکز از ساعت هفت شب تا هفت صبح به کارتن خواب ها و معتادین بی سرپناه خدمات حمایتی شامل یک وعده غذای گرم ، استحمام و برخی امور پزشکی و آموزشی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری هایی همچون ایدز و هپاتیت ارائه می شود.
وی با بیان اینکه این مرکز دومین مرکز سرپناه شبانه در استان گلستان و نخستین مرکز در شرق این استان است، گفت: بهزیستی سالانه 360 میلیون ریال یارانه برای اداره هر مرکز شیلتر پرداخت می کند و علاوه برآن و سایل بهداشتی نیز بین جامعه هدف در این مراکز توزیع می شود.
فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس نیز در این آیین با اشاره به وجود تعداد زیادی کارتن خواب در شهرستان که آن را حاصبل آسیب های اجتماعی ذکر کرد، گفت: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و با هدف کمک به کاهش آسیب های اجتماعی این مرکز راه اندازی شده است.
محمد حمیدی افزود: این مرکز با هماهنگی به عمل آمده با اداره کل بهزیستی استان گلستان و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با ظرفیت 30 نفر راه اندازی شده است.
وی راه اندازی مرکز حرفه آموزی برای کسانی که اعتیاد خود را ترک کرده اند با هدف کمک به بازگشت این افراد به جامعه و آغوش خانواده را ازدیگر برنامه ها در این شهرستان ذکر کرد و ابراز امیدواری کرد: با این اقدامات آسیب های اجتماعی در شهرستان کاهش یابد.
مدیر مرکز سرپناه شبانه سرای مهر گنبد نیز با بیان اینکه خدمات این مرکز به صورت رایگان به جامعه هدف عرضه می شود،گفت : کاهش آسیب ها اجتماعی فلسفه وجودی اینگونه مراکز است.
سیدمحمد حسینی با بیان اینکه برای راه اندازی این مرکز حدود 150 میلیون ریال هزینه شده است، افزود: در این مراکز علاوه بر پذیرایی شبانه از افراد کارتن خواب و معتادین و تامین بهداشت فردی آنان، نسبت به اقدامات درمانی برای عفونت های احتمالی و ارائه آموزش های بهداشتی نیز اقدام می شود.
وی گفت: کنترل مصرف مواد مخدر و کاهش آن و تشویق به ترک اعتیاد از دیگر خدماتی است که در این مرکز به معتادین مراجعه کننده ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: هزینه های جاری این مرکز برای ارائه خدمات به جامعه هدف ماهیانه حدود 70 میلیون ریال برآورد می شود.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر