c_300_250_16777215_10_images_603085.jpg 

ترکمن سسی-فرمانده هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک استان گلستان از توقیف 16 فروند قایق پارویی فلزی در تالاب بین المللی آجی گل در بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس خبر داد.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از ایرنا سرهنگ علی احمدزاده با بیان اینکه صاحبان این قایق ها در روزهای غیر از زمان مجاز شکار در این تالاب مشغول شکار پرندگان مهاجر بودند، گفت: روزهای مجاز شکار در تالاب های منطقه پنجشنبه و جمعه هر هفته است.

وی افزود: در این ارتباط علاوه بر قایق ها، چهار دستگاه موتورسیکلت نیز در دو روزگذشته توقیف و یک نفر هم دستگیر شده است.

فرمانده هنگ مرزی اترک گفت: ماموران مرزبانی بنا به اطلاعات واصله مردمی، اقدام به گشت زنی در تالاب آجی گل کرده و صاحبان قایق ها با برجای گذاشتن قایق و با استفاده از عوارض طبیعی زمین و کوره راه ها متواری و تنها فرد دستگیر شده در این ارتباط به مرجع قضایی معرفی شده است.

در بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس و در جوار مرزهای ایران وترکمنستان، سه تالاب بین المللی آجی گل ، آلماگل و آلاگل وجود دارد که محل فرود پرندگان مهاجر است.

سرهنگ احمدزاده در تشریح دیگر اقدامات ماموران هنگ مرزی اترک گفت: ماموران این هنگ در اجرای طرح مبارزه با مواد مخدر و کالای قاچاق، روز گذشته شش دستگاه تجهیزات گیرنده ماهواره را در روستای مرزی کرند توقیف و یک نفر را در این ارتباط دستگیر کردند.

فرمانده هنگ مرزی اترک، توقیف 25 راس گاو به هنگام خروج از مرز توسط ماموران پاسگاه پل غربی در منطقه اینچه برون را از دیگر اقدامات حفاظتی مرز در دو روز اخیر برشمرد.

هنگ مرزی اترک مسئولیت حفاظت از مرزهای زمینی ایران و ترکمنستان در استان گلستان را به طول حدود 350 کیلومتر برعهده دارد و مقر آن در شهرستان گنبدکاووس مستقر است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر