c_300_250_16777215_10_images_603095.jpg

ترکمن سسی: امان محمد ایگدری یکی از افزون بر 500 شهید اهل سنت استان گلستان است که در دوران دفاع مقدس شهادت او از سوی همرزم اسیرش در رادیو عراق اعلام و خانواده اش آگاه شدند.

به گزارش ترکمن سسی به نقل از ایرنا همسر و فرزندان این شهید والامقام می گویند که پس از پخش این مصاحبه و اعلام شهادت او صحت خبر از طریق جمعیت هلال احمر مورد بررسی قرار گرفته و تائید شد.
به گفته خانواده امان محمد قبل از دوران جنگ تحمیلی خدمت خود را به پایان رسانده بود و در یکی از بیمارستان های گنبدکاووس به عنوان سرایدار مشغول به کار بود اما وقتی فراخوان دوباره به خدمت اعلام شد بلافاصله برای دفاع از میهن روانه جبهه های حق علیه باطل در منطقه گیلانغرب شد.
امان محمد ایگدری در روز 14 دی 1360 در منطقه سوق الجیشی شیاه کوه جانانه در کنار پاسداران سپاه شیراز که در آن محل مستقر بودند با ارتش بعثی که قصد حمله و تصرف این محل را داشتند درگیر و به همراه شماری از همرزمانش در همان محل به شهادت رسید.
پیکر پاک امان محمد که تا مدتها مفقود بود و خانواده اش خبری از شهادت یا زنده بودنش نداشتند، بعدها به زادگاهش منتقل و طی مراسم باشکوهی تشییع و تدفین شد.

* شهید از اجحاف در حق کشاورزان و کارگران رنج می برد
شهید امان محمد ایگدری از طبقه زحمتکش جامعه بود همیشه از اجحاف در حق خرده مالکان و کشاورزان و کارگران از سوی خوانین محلی در رنج بود و بعد از پیروزی انقلاب مانند هر ایرانی مسلمان از برچیده شدن بساط ظلم و رفع تبعیض در حق جوانان روستایی خوشحال بود.
امان محمد ایگدری 12 مرداد سال 35 در روستای ایگدر سفلی از توابع شهرستان گنبدکاووس به دنیا آمد و کودکی خود را همانند سایر کودکان روستا با محرومیت گذراند تا اینکه به سن مدرسه رسید.
دوران ابتدایی را که به پایان رساند و به دلیل نیاز خانواده و محرومیت نتوانست تحصیلات خود را ادامه دهد و در کنار خانواده به امور کشاورزی پرداخت.
از این شهید والامقام که در گلزار شهدای روستای ایگدر سفلی آرمیده دو پسر و یک دختر به یادگار مانده است.
گلستان حدود چهار هزار شهید از اقوام و مذاهب مختلف تقدیم میهن کرده است که افزون بر 500 نفر آنان از اهل سنت ساکن در این خطه هستند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر