c_300_250_16777215_10_images_603111.jpg

ترکمن سسی:جشن های وحدت و آیین های گرامیداشت میلاد رسول مکرم اسلام حضرت محمد (ص) روز پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری و استانی و علمای شیعه و سنی گلستان و با پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در شهرستان آق قلا از توابع گلستان آغاز شد.



در این آیین که در حوزه علمیه عرفانی آق قلا برگزار شد پیام آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسط یاسر هاشمی رئیس هیات امنای دانشگاه های آزاد اسلامی قرائت شد.

در پیام رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است که اگر وحدت در پیکره جوامع اسلامی بود، عقلا و دلسوزان مسلمان، این گونه آه حسرت نمی کشیدند و بر مظلومیت اسلام، نمی گریستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از این پیام افزوده است: امیدواریم ترکیب جمعیتی و همزیستی مسالمت آمیز شیعه و سنی در ترکمن صحرای ایران، درسی برای همه مسلمانان در همه کشورها باشد که با حفظ عقاید مذهبی و عمل به برنامه های عبادی خویش، برای تقویت اصول اسلام می کوشند.

در این مراسم که با حضور دبیر کل جمعیت جوانان ایران اسلامی ، معاون امور مجلس و استانهای سازمان صدا و سیما ، نماینده ولی فقیه در گلستان، استاندار و جمع زیادی از مدیران و مسئولان استان در مسجد جامع حوزه عرفانیه شهرستان آق قلا برگزار شد، علمای اهل تسنن به مولودی خوانی پرداختند.

شهرستان آق قلا با افزون بر ۱۰۹ هزار نفر در شمال استان گلستان واقع است، و بیشتر ساکنان این شهرستان را هموطنان ترکمن تشکیل می دهند./ارکین نیوز

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر