c_300_250_16777215_10_images_davaji.jpg

ترکمن سسی :در روزهای گذشته عظیم جزیده سرمربی حال حاضر تیم والیبال جواهری گنبد در یکی از مصاحبه هایش صحبت هایی را در مورد منتقدین خود داشت که بطور مستقیم خطاب به مربیان والیبال گنبد و منطقه اشاره ای کرده بود.

بای محمد دوجی ملی پوش سابق گنبدی ها و یکی از مربیان سرشناس والیبال ایران طی تماسی با پایگاه اطلاع رسانی مردمی گنبداسپورت خواستار انتشار متنی با عنوان جوابیه صحبت های عظیم جزیده مربی جوان گنبدی ها شد که به رسم امانتداری و بنا به تقاضای شخص آقای دوجی بدون هیچگونه تغییری متن این جوابیه به طور کامل در ادامه آمده است.
در جواب مصاحبه آقای عظیم جزیده سرمربی تیم والیبال جواهری  با خبرگزاری مهر و با توجه به اینکه نامبرده با کنایه مطالبی را به اینجانب و البته سایر مربیان زحمتکش شهرستان نسبت داده بود مواردی را  برای آگاهی دوستداران والیبال اشاره می نمایم.  خواهشمند است با توجه به قانون مطبوعات جوابیه ذیل را درج فرمائید.
متن ارسالی دوجی :قبل از هر چیزی باید بگویم  ایشان  از دو سال پیش مربیگری را شروع کرده است و در اولین سال نیز  به دلیل حواشی که درست کرده و تیم را تا آستانه منحل شدن پیش برده بود  از تیم دسته یکی  فولاد عظیمی برکنار شد و ایشان که ادعای دانش والیبال مدرن را دارند  در سال دوم مربیگری خود نیز  با تیم تعاون گنبد و  با بازیکنان مطرح  بومی و خارجی از جمله تئودر،  ریکاردو ، چوگان ، ناظری ، رئوفی ،  سخاوی  و .... نتوانست در هر دو بازی رفت و برگشت در مقابل  تیم جواهری که مربیگری آن بر عهده بنده بود پیروز شود و شکست سنگینی متحمل شد.
این در حالی بود که در   هر 2 بازی   رفت و برگشت  در ست اول تیم اش تا پوئن 23 از تیم ما پیش افتاده بود و با تعویض اشتباه  هر دو ست را واگذار کرده و شیرازه تیم اش را به هم ریخت  و در  ادامه لیگ نیز  به بهانه نگرفتن پول تیم اش را  رها کرد و همین تیم  به یکباره با مربیگری مربی آنالیز خود  بر تیم قدرتمند شهرداری تبریز  در شهر تبریز غلبه کرده  و  به مقام هفتم در بین هشت تیم گروه خود دست یافت و البته تیم جواهری  با تفکرات به زعم ایشان سنتی اینجانب به مرحله پلی اف صعود کرد و در بین 14 تیم مقام ششم را کسب نمود .
وی  که ادعای مربیگری مدرن دارد در دو سال تیمداری با کسب نتایج ضعیف یا برکنار شد و یا خود کنار کشید در حالی که کارنامه بنده و البته سایر مربیان بزرگ شهرستان برای همه والیبال دوستان مشخص است که همیشه با کمترین ها چه کارهای بزرگی انجام دادیم چون مربیگری فقط حرف نیست بلکه باید در عمل نشان داد.
ایشان در مصاحبه خود گفته است مربیان بیایند بحث علمی کنند حال من چند مورد فنی از مربیگری ایشان عنوان می کنم: :
- چرا ایشان با تفکرات مدرن  در لیگ برتر سال گذشته در حالی که از نظر توان تیمی و بازیکن  از تیم جواهری بسیار بالاتر بود در دو دیدار رفت و برگشت نتیجه را  به مربی سنتی  واگذار می کند ؟
- وی در  پوئن های 7 و 15 از  تایم اوت اختیاری خود استفاده میکند در حالیکه در پوئن های 8 و 16 تایم اوت فنی دارد .
- وی سال گذشته و در تیم تعاون  در دیدار خارج از خانه با تیم زاهدان ششمین تعویض  خود را برای  تقویت  دفاع روی تور  با  بیرون آوردن پاسور  انجام داده و در  ادامه  تیم اش تا  پایان  آن گیم  بدون پاسور بازی کرد.
-  این مربی علمی در طراحی تمرین تیم های تحت مربیگری خود  هیچ گونه نقشی ندارد  و آرایش و تعویض ها از بیرون به وی دیکته می شود  و تنها  هنر و دلخوشی اش  ایستادن در کنار زمین  شد .
- وی همین امسال  در گیم اول و امتیاز اول دست به تعویض بازیکن می زند، سوال این است اگر این بازیکن خوب نیست چرا وی را بازی داده و آیا  رد و بدل شدن تنها یک امتیاز تشخیص داده است وی بدرد نمی خورد؟!
- این مربی مدعی علم روز در لیگ برتر سال گذشته تا روزی که در تیم بود  نتوانست آرایش ثابت تیم اش را شناسایی کند!!!
- ایشان فراموش کرده اند که اگر امسال بنده و مربیان دیگر  از قبول مربیگری تیم جواهری انصراف نمی دادیم هیچ جایگاهی در این تیم نداشت و حتی گزینه سوم هم نبود و همچنین  یادشان رفته است که من مربی سنتی در سال 92 وی را حتی به عنوان کمک مربی قبول نکردم.
- دیگر هنر ایشان استفاده کردن از بازیکن در پست های غیر تخصصی است وبی یک روز سخی عیدی  که سرعتی زن  است را  در پست دریافت کننده و در روز دیگر وفا زیتونلی  پشت خط زن را  در پست دریافت کننده استفاده می کند.
 البته جا دارد اقرار کنم هم اکنون تیم جوان جواهری  بازی های بسیار خوب انجام می دهد که به واسطه  حضور جوانان با انگیزه  همچون آقچلی ،  مسافر ، تکاور ، محمد آلق ، عیدی و ....   است و این تیم تا پوئن بالای 20 رقابت پایاپای و تنگاتنگی با تیمهای مختلف دارند و  بازی را  در 2 پوئن آخر به حریف  واگذار می کنند که نشان دهنده  بی تدبیری  مربی تیم است چون  در پوئن های بالای 20  مربی نقش غیر قابل انکاری در پیروزی دارد و  همین امر  بیانگر ضعف هدایت مربی  به اصطلاح مدرن  تیم است .
با وجود این که وی از ابتدای فصل  2 بار مصاحبه علیه مربیان  و بنده انجام داده بود بخاطر والیبال سکوت کردم تا تیم ضربه نخورد و حاشیه درست نشود ولی  این مربی علمی و مدرن از درک آن هم غافل بود و شاید نشانه ضعف مربیان دیگر گنبد می دانست و در نهایت  برای دفاع از اعتبار مربیان خاک خورده و بزرگ  این شهر  مجبور به دفاع شدم.
در ادامه برای آگاهی خوانندگان باید عرض کنم که این شهرستان بازیکنان و اسطوره های بنام همانند:  حبیب کوزلی ، خلیل آزمون ، مجید آزمون ، سر شاد و طاهر آزمون و ... دارد که در دهه شصت تمام تیمها  را به  زانو در آورده و قهرمان مطلق ایران شده اند  و بنده نیز به اتفاق مجید آزمون در سال 62 اولین بازیکنان گنبدی بودیم که به  تیم ملی بزرگسالان دعوت  شده و جزوه نفرات اصلی در تورنمت بین المللی ترکیه  پیراهن تیم ملی را پوشیدیم  و در دوران مربیگری  خود نیز  در تیم ملی نوجوانان  که قهرمان آسیا شد به عنوان دستیار در کنار  ست کوئیچ  حضور داشتم و نیز  در سال 86 در تیم ملی بزرگسالان  به عنوان دستیار در کنار مربی صاحب نام دنیا  دکتر زوران گائیچ  کار کرده ام و همچنین خلیل آزمون نیز  در تیم های ملی به عنوان دستیار کار کرده و در تیم های همچون گل گهر سیرجان به نایب قهرمانی لیگ برتر دست یافته و حالا ما با این کارنامه شده ایم مربی  سنتی  و این  مربی  مدرن که در مربیگری  هیچ کارنامه ای غیر از اخراج شدن و استعفا دادن به خاطر پول ندارد شده است مدعی والیبال مدرن؟؟!!!! البته وی در اخراج سابقه قبلی در زمان بازیگری نیز دارد و در تیم های کرمان و مشهد و کاله آمل در نیم فصل  اخراج شده است.
وی ظاهرا به بازیگری نیز علاقه دارد و با دیدن فیلم حرکات مربیان بزرگ و  درآوردن ادای آنها و نیز حمله با مربیان بزرگ شهر  قصد دارد خود را بزرگ نشان دهد در حالی که بزرگی به حرکات نیست  بلکه به کارنامه و عملکرد تیم است.
 شاید ایشان بخواهد به مشکلات مالی تیمهای تحت مربیگری خود اشاره کند ولی باید بداند که خود بنده همچون سایر مربیان شهر  دوران مربیگری  ام در تیم های   نئوپان و استقلال و هاوش  با وجود تمام مشکلات بسیاری از تیمهای مدعی و  بزرگ  را در گنبد  شکست دادیم و همیشه با بود و نبود امکانات کنار آمده ام و برای پول کنار نکشیده و تیم را به حاشیه نبرده ام.
بنده با تیم نئوپان در لیگ برتر مقام  چهارم و عنوان بهترین تیم شهرستانی را بدست آورده و  به عنوان نماینده ایران در مسابقات تورنمت بین المللی کویت شرکت کرده و مقام سوم آن تورنمت را نیز کسب کرده ام .
 در پایان با پوزش  از دوستداران و حامیان همیشگی والیبال شهرستان  باید بگویم بنده به هیچ وجه قصد  تخریب تیم را ندارم و فقط خواستم  به افراد مدعی یادآوری  کنم که احترام به پیشکسوت و  بزرگتر واجب و از مرام بزرگان می باشد .
گفتار نیک و رفتار  نیک بیانگر  شخصیت یک فرد می باشد که متاسفانه در وجود این شخص دیده نمی شود .
ضمنا در خصوص دلایل عدم قبول مربیگری تیم در لیگ برتر سال جاری حرفهای بسیاری برای گفتن دارم که در موقعیت فعلی و با توجه به اینکه تیم در کوران رقابتها است بیان آنرا  صلاح نمی دانم و در فرصت دیگر خواهم گفت.
همچنین لازم می دانم  از  حاج  آقا جواهری  بخاطر  تیم داری  در سالهای  گذشته ، همچنین از فرماندار شهر، مدیر کل ورزش و جوانان ،  اعضای محترم شورای شهرو شهردار محترم و  نیز حاج آق غفاری  ریاست محترم اداره ورزش و جوانان تقدیر و تشکر  نمایم .
ضمنا  تشکر ویژه دارم  از تمامی  هوادارن و عاشقان والیبال گنبد که همیشه یار و یاور  بنده و  بازیکنان و سایر مربیان شهر  بوده و با حمایت های بی دریغ  نقش اصلی در پیروزی تیم محبوب  خود داشته اند و از آنها می خواهم  امسال هم از تیم جوان گنبد حمایت کنند.
   با تشکر-  بای محمد دوجی
 

دیدگاه‌ها  

+2 #1 علی 1394-10-05 15:05
با سلام خدمت اسطوره والیبال صحرا بای محمد دوجی
یادش بخیر اون ضربات کوبنده کوتاهی ک می زدی و یادش بخیر اون تیم رویایی مازندران ک فک کنم تو رشت قهرمان ایران شد با همراهی حبیب کوزه لی ، خیلی آزمون و.غیره
استاد شما استادید و استاد با عمل خودش را ثابت می کند بهتر می بود جواب نمی دادید
سرو چون بار ندارد سر ب آسمان می نگرد و درخت باردار سر به زمین است
نقل قول کردن
0 #2 Amin h 1394-10-06 09:29
واقعا جای تاسف داره اینا دعوای بچگانه است اگر اون شما را میکوبه
شما هم داری اون میکوبی چه فرقی داشتین حالا ملت خودشون میدونن
نقل قول کردن
+1 #3 محمد 1394-10-06 09:30
با سلام خدمت اسطوره والیبال صحرا بای محمد دوجی
ای کاش جواب نمیدادی هرچند سخت است
چون در ترکمن صحرا کسی نیست بای محمد دوجی را نشناسد
شما پرچم و نماد والیبال صحرا و همچنین استان گلستان هستید
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر