c_300_250_16777215_10_images_603203.jpg

تركمن سسي:رئیس اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس از مجهز شدن هر هفت بیمارستان دولتی و خصوصی این شهرستان به دستگاه بی خطرسازی زباله های عفونی (اتو کلاو) خبر داد.

غلامرضا کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دلیل خطرات زیست محیطی زباله های بیمارستانی با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان این شهرستان، نسبت به مجهز شدن هفت بیمارستان 'مطهری، شهدا، طالقانی، خاتم الانبیا، پیامبر اعظم (ص)، بسکی و برزویه' به دستگاه اتو کلاو اقدام شد.
وی گفت: بیمارستان های گنبدکاووس به طور میانگین روزانه حدود دو تن زباله عفونی تولید می کنند که این زباله ها ابتدا توسط دستگاه های اتوکلاو بی خطرسازی شده و سپس به محل دپو و بازیافت زباله ها منتقل می شود.
کریمی اضافه کرد: هماهنگی های لازم با شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس برای انتقال زباله عفونی مطب های پزشکان این شهرستان به بیمارستان های برای بی خطرسازی انجام شده است که بزودی اجرایی خواهد شد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مجهز شدن بیمارستان ها به دستگاه های بی خطر سازی زباله های عفونی از یک سال پیش آغاز شد و هفته گذشته پایان یافت.
دکتر رضا صابری افزود: هزینه هر دستگاه اتوکلاو برحسب ظرفیت آن بین دو تا سه میلیارد ریال است که بیمارستان های گنبدکاووس در یک سال، اقدام به خرید و نصب این دستگاه نمودند.
شهرستان گنبدکاووس با افزون بر 325 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان واقع است و مراکز درمانی آن به مردم شهرهای همجوار نیز خدمات ارائه می کنند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر