c_300_250_16777215_10_images_603225.jpg

ترکمن سسی: مدیرکل دفتر حیات وحش و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از مشاهده گونه جدید پرنده با نام علمی Hirundo smithii در جنوب غربی تالاب بین المللی آجی گل واقع در استان گلستان خبر داد.

به گزارش ترکمن سسی از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست (پام ) ، مجید مقدم خرازیان مدیرکل دفتر حیات وحش وتنوع زیستی  افزود : در تاریخ ششم دی ماه سال جاری دو قطعه پرنده نابالغ با نام علمی Hirundo smithii در جنوب غربی تالاب بین المللی آجی گل توسط دکتر حمیدرضا رضایی- عضو محترم هیئت علمی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان مشاهده شده است.
به گفته مقدم ، این پرنده (Wire-tailed Swallow) متعلق به خانواده پرستوهاست و با افزودن این گونه به فهرست پرندگان ایران تعداد گونه های پرنده مشاهده و ثبت شده در کشور به 545 رسید.
مدیرکل دفتر حیات وحش وتنوع زیستی تصریح کرد ؛  این گونه حوزه پراکنش گسترده ای در جهان دارد و جمعیت آن در دنیا با تهدیدی مواجه نیست.
مقدم با بیان اینکه ، پیش از این در منطقه خاورمیانه به صورت عبوری و زمستان گذران از کشور عمان گزارش شده است گفت :  دو زیرگونه از این پرستو، یکی در آفریقا و دیگری در جنوب آسیا به ثبت رسیده است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر